Photo ofSant Alís (100 Cims) pujant per la Canal del Pas de l’Embut i baixant per la Canal Xurulla Photo ofSant Alís (100 Cims) pujant per la Canal del Pas de l’Embut i baixant per la Canal Xurulla Photo ofSant Alís (100 Cims) pujant per la Canal del Pas de l’Embut i baixant per la Canal Xurulla

October 26, 2023
October 2023

near Àger, Catalunya (España)

Una volta, no circular, pel Montsec d’Ares per pujar a Sant Alís seguint l’itinerari equipat de la Canal del Pas de l’Embut ( no confondre aquesta canal amb la espectacular Canal de l’Embut que puja unes decenes de metres per la dreta de la canal que hem fet servir nosaltres per arribar a la carena del Montsec d’Ares). La canal per la que pugem està equipada amb tres trams de cadenes, que no presenten cap gran dificultat. Com a curiositat vull assenyalar que alguns dels companys del CEP que ens acompanyaven avui van participar en la tasca d’equipar la canal. El problema més significatiu en que ens hem trobat ha estat la manca de camí i/o fites en els primera metres de la canal del Pas de l’Embut. Això ha fet molt feixuga la primera part de la pujada per la canal. En canvi algún company va optar per seguir un corriol fitat que semblava anar directe a l’entrada de la Canal de l’Embut. Sembla que aquest corriol acaba girant cap al punt pel que anàvem de manera que vam coincidir un cop superat el primer pas equipat. Pel que ens van dir, van tindre un recorregut molt còmode fins que van contactar amb nosaltres ( aquest corriol no surt en el traçat de la ruta adjunta)

Un cop a dalt de la carena ens vam arribar a Sant Alís. Passats uns minuts contemplant el paissatge vam desfer el camí, passant de nou pel punt en que la Canal del Pas de l’Embut conecta amb la carena. Uns minuts després vam passar per davant de la Canal de l’Embut i finalment vam arribar a la Canal Xurulla que es la que vam fer sevir per baixar. La canal Xurulla té trams molt drets i amb pedra solta, cosa que fa que sigui fàcil relliscar. S’ha de baixar amb molt de compte.

El següent punt d’interès va ser la Roca del Colobor. Es pot pujar a dalt d’aquest cim, que es un magnífic mirador de la contrada, mitjançant un seguit de cadenes que no presentan cap dificultat especial. Un cop retornats al camí vam anar ràpid sense que hi hagi res mes a comentar

Foto 2 primera fita

Intersecció

Bista esquerra i pista

Ara ja caminem comodamwnt

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Oct 31, 2023

¡Vaya, amigo! Las fotos y la descripción de tu ruta por Ager lucen espectaculares. Me has dejado con muchas ganas de vivir esa experiencia. ¡Espero que compartas tus secretos turísticos conmigo pronto! 🔥🌄👌 #AventuraEnAger #Recomendado