Ağaçdere / Akçakese Doğa Yürüyüşü

2019
April 9, 2017
April 2017

near Ağaçdere, İstanbul (Türkiye)

Ağaçdere ve Akçakese arasındaki bu parkuru bir süredir yürüyoruz. Şu ana kadar bölgede yaptığımız yürüyüşlerin hepsini iki köy arasında ve farklı parkurlardan gerçekleştirdik. Rotayı uzatmak vaya daha kısa tutmak mümkün.
Özellikle Ağaçdere sonrası geçilmesi gereken bir dere var. Dereden rotada görüldüğü noktadan taşlardan geçmek mümkün olduğu gibi, patikanın bittiğini düşündüğünüz yerden 500-600 mt sonra daha rahat bir geçiş var. Rotanın son 3 km'lik kısmı rahat bir toprak yol ve sizi Akçakese'nin içine kadar götürüyor.
Önerim bu rotaya sabit kalmamanız. fazla uzaklaşmadan kendi rotanızı yaratabilir ve Karabeyli'den sonra kendi rotanızı çizebilirsiniz...
Hepimizin zorluk dereceleri elbette farklı. Ben bu rotayı kolay diye adlandırıyorum. Çünkü çoğunlukla orman içi toprak yol ve patikalar içeriyor. Çok yüksek iniş çıkış yok. Ama dediğim gibi kendi rotanızı zor olarak yaratabilirsiniz...
Ayrıca rota yürüme zamanı için önerim; bahar ve sonbahar... Baharda çiçekler, sonbaharda meşe yapraklarının ayaklarınızda ki sesi... Yaz ise çok sıcak... Keyifli yürüyüşler...