Adraén - Ermita de Sant Salvador - Collada de la mà - Adraén

Photo ofAdraén - Ermita de Sant Salvador - Collada de la mà - Adraén Photo ofAdraén - Ermita de Sant Salvador - Collada de la mà - Adraén Photo ofAdraén - Ermita de Sant Salvador - Collada de la mà - Adraén

August 23, 2021
August 2021

near Ortedó, Catalunya (España)

Pujada a l'Ermita de Sant Salvador i collada de la mà des d'Adraén.

Començem la ruta a uns 100 metres d'Adraén direcció la Seu, a mà dreta ens trobem amb una senyal del PR-C 122 que transcorre dins una canal oberta entre roques. Està ple d'arbres caiguts que dificulten una mica ascensió. És un tram molt curt que surt a la pista forestal que puja cap a Sant Salvador. Segons la guia què seguim (guia Negre, excursions per la Vall de la Vansa. Ruta 29) hauríem de trigar 5 minuts, però nosaltres ho fem en 20.
És un tram però, molt maco que val la pena fer. (Ens el podríem estalviar si començem uns metres més endavant i agafant la pista forestal al començament -cosa que fem de tornada).

Començem la ruta a uns 100 metres d'Adraén direcció la Seu, a mà dreta ens trobem amb una senyal del PR-C 122 que transcorre entre una canal oberta entre roques. Està ple d'arbres caiguts que dificulten una mica ascensió. És un tram molt curt que surt a la pista forestal que puja cap a Sant Salvador. Segons la guia què seguim (guia Negre, excursions per la Vall de la Vansa) hauríem de trigar 5 minuts, però nosaltres ho fem en 20. És un tram però, molt maco que val la pena fer. (Ens el podríem estalviar si començem uns metres més endavant i agafant la pista forestal al començament -cosa que fem de tornada)

PictographFlora Altitude 4,856 ft

Durant el trajecte ens trobem nombrosos arbres caiguts.

Petita construcció tancada amb pany.

PictographFlora Altitude 5,136 ft

Vegetació de la zona

Cerecillo (en castellà), gerd, card.

PictographTree Altitude 5,273 ft

No sabria dir quin cim és. Em fa l'efecte que és el Cap de Fesa ja que ens trobem molt al començament.

PictographRuins Altitude 5,414 ft

Cortal del Porta

Segons la guia què hem utilitzat, aquí ens trobem el Cortal del Porta. Una construcció molt gran en estat ruïnós.

Ermita de Sant Salvador

Petita Ermita construïda a l'any 1908. Trobem la porta tancada amb clau i amb la teulada està en molt mal estat.

Intersecció camí Ermita

Arribem a una clariana on la pista dibuixa una curvatura cap a la dreta. Abans d'aquesta i just darrera de la fita surt un camí direcció a l'ermita què, trobarem a uns 200 metres endins el bosc. Deixarem a la dreta un dipòsit d'aigua contraincendis.

Collada de la mà

Seguint la pista, arribem a la Collada de la mà amb boniques vistes als Pirineus i a la Seu d'Urgell

Intersecció PR- C122

Terra vermella a la intersecció de camins. Aquí deixem a mà dreta el PR-C 122 direcció al final del Cadí per la collada del Pelat.

Roca

Camí a l'Ermita

Terres de colors

Vista cap a Adraén

Última intersecció

Deixem la pista per agafar el corriol