Adou del Bastareny - Afrau dels Cortalets

Photo ofAdou del Bastareny - Afrau dels Cortalets Photo ofAdou del Bastareny - Afrau dels Cortalets Photo ofAdou del Bastareny - Afrau dels Cortalets

September 20, 2020
September 2020

near Bagà, Catalunya (España)

La ruta inclou la visita a l'Adou del Bastareny, el Salt de Murcurols, el Salt de la Muga i l'Afrau dels Cortalets, un immens forat calcari en el vessant sud de la Serra d'Estalabars.
El punt d'inici del track és el Refugi Vents del Cadí, i des de aquí és pot anar caminant o en cotxe fins l'aparcament de l'Adou del Bastareny, on comença realment la ruta a travès de la Vall del Bastareny i la Fageda de la Muga.
Des de l'Adou del Bastareny cal seguir la pista de la Muga mig quilòmetre, seguint les marques de color blanc i verd, fins un punt on les marques deixen la pista i giren a l'esquerra, baixant fins el Torrent de la Muga i pujant una mica fins trobar el Salt de Murcurols. Després cal tornar enrere i tornar a la cruïlla de la pista de la Muga.
Un cop aquí, cal girar a l'esquerra i seguir sempre recte al llarg de la pista de la Muga, fins el punt on s'acaba, enmig de la Fageda de la Muga, on trobem el Salt d'aigua.
A partir d'aquest punt el camí travessa el torrent i s'enfila amunt per dins del bosc. Així fins arribar a un turó i una esplanada desproveïts d'arbres on es situa el Cap de Sadorn. El corriol és evident i està senyalitzat amb fites de pedres.
Deixant enrere el Cap de Sadorn de seguida, a uns 20 metres, trobem una bifurcació a la dreta, bastant en para.lel del camí que puja, però aquest es manté horitzontal, fins arribar al Torrent del Pradell. També està marcat amb fites de pedra.
S'ha de travessar el torrent i de seguida pujar per una tarterta molt dificultosa fins trobar l'arc de pedra calcària de L'Afrau dels Cortalets.
El camí de tornada és el mateix.
Cal anotar que si la sortida es fa des del Refugi, cal sumar 2 kms més de distància, el track acaba a l'Adou del Bastareny.
Per contra, si la sortida es fa des de l'Adou del Bastareny, aleshores cal restar 2 kms a la distància total que indica el track.

PictographWaterfall Altitude 3,178 ft

PictographWaterfall Altitude 3,343 ft

PictographWaterfall Altitude 4,103 ft

PictographRiver Altitude 5,447 ft

Afafar el camí de la dreta, que es manté horitzontal.

• Photo of bastoners kaminadors
    bastoners kaminadors Oct 5, 2020

Un itinerari espectacular
    Entre el track i les fites fàcilment arribem a lloc. La dificultat recau per fort desnivell en diferents trams del recorregut així com les tarteres que hem creuat amb molta cura i que dificulten la tornada en descens.

• Photo of Jaume Soto Sanmarti
    Jaume Soto Sanmarti Apr 10, 2024

Fantastica ruta, amb la millor companya.