Adons (Pont de Suert) Avedoga 100 cims Alta Ribagorça

Photo ofAdons (Pont de Suert) Avedoga 100 cims Alta Ribagorça Photo ofAdons (Pont de Suert) Avedoga 100 cims Alta Ribagorça Photo ofAdons (Pont de Suert) Avedoga 100 cims Alta Ribagorça

April 22, 2024
April 2024

near Xerallo, Catalunya (España)

L'Avedoga d'Adons es un cim a l'extrem oriental de la serra de Sant Gervàs de la llista dels "100 cims" i que té un vértex geodèsic.
La excursió surt del lloc d'Adons que pertany actualment al municipi de Pont de Suert(Alta Ribagorça) Antigament era de Viu de Llevata (Pallars JUssa)
El cim es fronterer entre les dues comarques.

Per arribar a Adons cal agafar un trencall de la N-260 entre Senterada i Pont de Suert. S'ha arriba per una carrtera asfaltada i aparquem en un prat al arribar.
L'Avedoga ua es veu des aquí, es el cim pelat més a l'esquerra de la serra que tenim al davant.
Comencem a caminar des el fons del prat, sempre per camí ben clar, amb marques de GR i tamé marques groges. Nosaltres anem direcció lo Portús, que era el pas dels ramats que pujaven des Torre de Tamurcia.
Tenim un tros planet al principì i desprès va pujat , amb algun replà, acostant-se a la muntanya on ja puja més dret.
Anem trobant pals i quan ja queda poc per arribar a la carena, en una zona de boixos trobem una gran fita. Si anessim cap a la dreta aniriem a la Pala del Teller; com ja el tenim fet, anem cap a l'esquerra.
Aquí el camí es més perdedor, tot i que hi ha alguna fita. No cal atansar-se massa al penyasegat i sempre en biax direcció amunt.
Entrem en una zona herbada, sense arbustos i seguim endavant. Ja tenim el vértex a sobre, quasi ens el passem.
L'Avedonga d'Adons 1839 metres. Molt bones vistes cap el Nord, lo Corrunco, lo Cerví i Cerví de Durro. Al darrera cims dels Carros de Foc. Cap el sud la serra de Castellet amb el Pui de Lleràs,
Per baixar seguim millor les fites dins arribar al camí principal i trobem la tornada molt senzilla.

Una bonica excursió.
Ruta circular des de Adons passant per:
- L'Avedoga d'Adons (3.7 km)

300 Aparcament

Prat habilitat en el poblet d'Adons (municipi de Pont de Suert). Antigament era de Viu de Llevata

301 seguir per la dreta

No cal passar la tanca i ficarse en el prat.

Anem seguint marques del GR, cap el Portús.

303 Cruïlla

A la dreta aniriem a la Pala del Teller A l'esquerra seguim cap a l'Avedoga. Recte al estret del Portús i baixariem cap a la Torre de Tamurcia.

305 L' Avedoga d'Adons

Amb un típic vértex geodèsic.