Acs Thermes - Col de l'Osque

September 1, 2019
August 2019

near Ax-les-Thermes, Occitanie (France)

Deixem un cotxe aparcat a Orlu i sortim d'Acs les Thermes, rue Martinet i av. entreserres i a dalt de tot que fa una circular aparquem a 800 m. altitud. Agafem el camí de l'esquerra encara que ens tingui el senyal groc barrat perquè al cap d'una estona tornem a trobar-lo i ens indica el camí a seguir. anem pujant i pujant fins arribar a una pista asfaltada sota Ascou que el tenim a dalt a l'esquerra. Tombem a la dreta pujant, al cap de pocs metres trobem ja indicador cal al coll de l'Osque continuant la pista a l'esquerra.
Trobem indicador direcció aparcament Dent d'Orlu, el sdeixem i tombem a la dreta direcció al coll, ara la pista herbada ja és més agradable. Trobem un indicador de variant de GR 107 i anem pujant. Un altre indicador que ens fa pujar 150 m. de cop, puja que pujaràs. A dalt ja intuïm que falta pel coll que ja el veiem a sobre al cap de pocs metres (1400 m)
Hi dinem, sempre hem anat a l'ombra quasi bé sempre. La baixada fent llaçades ens toca molt de sol. Veiem tota l'estona el poble d'Orlu i el nostre cotxe aparcat. Soprt que agafem un caminet que baixa molt fent llaçades i que ens estalvia molt de sol i pista.