← Part of Kapıormanı Dağları

Acelle Yaylası Kampı yürüyüşü ( 2018 08 )

Photo ofAcelle Yaylası Kampı yürüyüşü ( 2018 08 ) Photo ofAcelle Yaylası Kampı yürüyüşü ( 2018 08 ) Photo ofAcelle Yaylası Kampı yürüyüşü ( 2018 08 )

May 9, 2020
August 2018

near Çiftlik, Bolu (Türkiye)

Acelle Yaylası'nda, asırlık göknar ağaçlarının çevrelediği yemyeşil bir düzlükteydi kamp yerimiz. İlk önce ortak kullanım alanımız olacak tenteleri ve portatif ahşap masalarımızı kurduk hep beraber. Öğlen öğünümüz soğuk sandviçleri yemek için şartlar hazır oldu böylece.

Bu küçük molanın peşineyse çadırlarımızı kurduk evvela. Sonrasında gece boyu yakacağımız ateş için bolca odun toplamak vardı sırada. Bir diğer ekip ise bize iki gün yetecek kadar su temin etti yayladan.

Yaklaşık 1300 metre rakımdaydık ve kuvvetli bir rüzgarın eşlik ettiği serin hava ne geride bıraktığımız şehirdekine ne de ağustos ortasındaki bir havaya benzemiyordu. Biz ise yavaş yavaş çöken karanlıkla beraber geceye çoktan hazırdık.

Keyifli bir akşam yemeğinden sonra büyük ve sıcak bir ateşin etrafında yerlerimiz hazırdı. Her ne kadar gökyüzünü kaplayan bulutlar meteor yağmurunu sağlıklı bir şekilde izlememizi engel olsa da zaman zaman oluşan boşluklarda gördüğümüz bir kaç tanesiyle dilek tutma şansımızı kaçırmadık. Sabredip ateşin başında sabahlayanlar ise bunun karşılığını fazlasıyla aldılar.

Ertesi gün, güneşin ormanın üzerinde yükselip çadırlarımızı ısıtması ile başladı kampta. Sıkı bir kahvaltının ardından ilk hedefiniz bir kaç kilometre ilerideki Çardacık Yaylası'ydı bizim için. Yaban hayatın içerisinde yapılan bir kaç saatlik bir yürüyüş sonunda bu küçük ve şirin yaylayı görüp kampa geri döndük.

Hala enerjisi bitmeyenler için yapılacak son şeyse bir kaç hafta önce bölgeye bıraktığımız fotokapanı kontrol etmekdi. Bu süre içerisinde bırakıldığı patikadan geçmiş olan yabandomuzları ve sansar ise fotokapanın kaydettiği, alandaki canlı çeşitliliğini yansıtan görüntülerdi.

Ne var ki gökyüzü boydan boya geçip batı ufkuna dönen güneş artık yavaş yavaş toparlanmamızı işaret ediyordu. Buna ayak diresek de yabanın çağrısı kulaklarımızda yaptık son hazırlıklarımızı.

Güzel insanlarla geçen iki günün sonuydu bu aynı zamanda. Samimi, sıcak , yardımsever, özverili , değerli her birine yürek dolusu teşekkürler...