آبشار زردلیمه

May 13, 2022
May 2022

near Qal‘eh Kashkī, Chaharmahal and Bakhtiari (Iran)

از دیناران، تعاونی عشایر تا گزستان..درمسیر کوچ گام به گام با ایل بختیاری🐐🐐🐐🐐🐐
روز اول برنامه، ما حساب کردیم که ساعت ۷ شروع حرکت ما از انتهای جاده دیناران، اتاقک تعاونی عشایر باشه،، بخشی از انتهای مسیر هم خاکیه که ما با ماشین شخصی اومدیم، ممکنه تاکسی نیاد... بعد از یه پیمایش سربالایی، یهو یادم افتاد به ویکی لاک😁 و اولین ترکِ تریل ما از بالای اون ارتفاع اولیه شروع شده.. در ادامه توی سرپایینی پیش رو با بچه‌های عشایر منطقه روبرو شدیم و دویدن سمتمون... از قبل، شکلات و شیرین‌عسل همراه داشتیم، پذیرایی کردیم.. خیلی محروم و در شرایط سختی هستن.. یکیشون گیرداد ب اسکارفم، منم دادمش، پول و شکلات هم دادم بهشون.. ولی خب مراقب بیماری و احیانا شپش سر باشید که منتقل نشه و خیلی دست نزنید و نزدیک نشید،، دوغ هم خریدیم، برای کمک بهشون ولی خیلی خوب نبود🥴 کمی بعد تو یه مارپیچ از شیب دره پایین اومدیم و مسیر طولانی رو بالا و پایین و پرتگاهی طی کردیم تا ساعت ۳ونیم، خسته و کوفته، و له و په رسیدیم بالای ابشار.. جاهای خوبی برای نشستن بود.‌ نهار خوردیم.. کلی عکس گرفتیم و حدود ۵ ادامه پاکوب رفتیم پایین با خود آبشار هم عکس گرفتیم، و همونجا با زیپ‌لاین یا بقول خودشون جره، نفری ۳۰تومن جفتی هر بار، اومدیم اینطرف رودخانه بازفت.. باحاله، و اصن ترس نداره.. شب همونجا روی ماسه‌ها چادر زدیم.. چوب برای آتیش همیشه همه‌جا هست.. صبحش ساعت ۶ونیم ادامه مسیر رو راه افتادیم بعد از۲ساعت طی مسیر سربالایی مارپیچی رسیدیم بالای کوه جای مسطحی ک صبحانه خوردیم.. البته الاغ و قاطر کرایه ای هم هست که درحدود۷۰۰هزار پول میگیرن... بعدا مسیر پاکوب رو ادامه دادیم یه جایی هست کنار گورستان پاکوب دوراهی میشه، روی ترک ما به سمت پل خداافرین میره.. بازم ۵ساعت بعد یه دوراهی هست، یکیش میره سمت پل و پله‌های باستانی، و یه پاکوب پررنگتر میره رو ب بالا سمت چشمه.. بخاطر اینکه سمت پل آب نداشت و همه از اینطرف میرفتن ماهم مسیر چشمه و بالا رو رفتیم.. نهایتا باید با زیپ لاین یا شناور بیاید اینطرف رودخانه.. 09137341315 خسروی راننده شناور.. خیلی هم بامزه بود😄.. شماره زیپ لاین هم همونجا که سیم بکسل هست، بگردید روی دیوارش زده.. برای اطلاعات تکمیلی، پیام بدید...