آبشار و قله سوقند ۱۳۹۸/۰۷/۱۲

October 5, 2019
October 2019

near Sowqand, Razavi Khorasan (Iran)

اولین صعود پاییزه ، یک برنامه چالشی قدرتی و متنوع در سوقند

نام سوقند احتمالا به معنی آب شیرین باشد. اگر چه رودخانه دایمی در منطقه سوقند وجود ندارد اما وجود یک چشمه در بالادست روستای سوقند و همچنین شیب زیاد دره باعث به وجود آمدن آبشاری پله کانی اما کم آب شده است. بنابراین در فصل در بارش روستای سوقند محل خوبی برای بازدید از آبشار می‌باشد.

صبح ساعت ۸ به سوقند رسیدیم که از همین ابتدا معلوم بود که فقط فرصت صعود به سوقند را خواهیم داشت و برنامه ی خط الراس تا شیرباد را باید بگذاریم برای زمانی دیگر. از طرفی حال اکبر نیز چندان مساعد نبود اما به هر صورت به سمت قله به راه افتادیم و درست در ساعت 12.5 به قله رسیدیم. مسیر انتخابی شیب بسیار خوب و قدرتی ای داشت و بعد از دو هفته کوه نیامدن برنامه سختی محسوب می‌شد.
البته از قله سوقند تا قله شکرآب میتونید یک ساعته برید و برگردید. قله سیالوک هم بعد از شکرآب دیده میشه که در صورت وقت کافی میتونید اون رو هم صعود کنید
ضمنا این رو هم بگم که این برنامه ترکیبی از آبشار صعود با شیب قدرتی و دست به سنگ هست و انتظارات شما رو از یک برنامه ورزشی تفریحی برآورده می‌کنه