آبشار طامه (پیمایش از روستای طامه به دامنه شرقی کرکس)

Photo ofآبشار طامه (پیمایش از روستای طامه به دامنه شرقی کرکس) Photo ofآبشار طامه (پیمایش از روستای طامه به دامنه شرقی کرکس) Photo ofآبشار طامه (پیمایش از روستای طامه به دامنه شرقی کرکس)

52 minutes
59 minutes
May 25, 2020
May 2020

near Maḩalleh-ye Sar Cheshmeh, Isfahan (Iran)

روستای طامه با قدمتی چند هزار ساله در جنوب شهر نطنز واقع است و بدلیل واقع شدن در دامنه کوه سر به فلک کشیده کرکس از نقاط بسیار خوش آب و هوا، بی نظیر و ییلاقات درجه اول نطنز به شمار می‌آید.
دو دره زیبا در قسمت غربی روستا دیده می‌شود که یکی از آنها در امتداد باغ‌های روستا قرار داشته و به پاپول معروف است.
آبشار طامه در انتهای دره پاپول قرار گرفته که می‌توان گفت یکی از زیباترین آبشارهای موجود در منطقه است، که می‌توانید ساعاتی متمادی را دور از زندگی ماشینی تنها برای تمرکز اعصاب خود بگذرانید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید.
از روستا تا پایین آبشار جاده خاکی وجود دارد که قسمت هایی از آن بر اثر بارندگی و سیل تخریب شده و عبور با ماشین های معمولی سخت است.
پیمایش این مسیر به صورت پیاده لذت بخش تر بوده و حدود 45 دقیقه طول میکشد.
پوشش گیاهی منطقه غنی و شامل گیاهانی چون آنغوزه، رناس ،هندوانه ابوجهل ،آویشن ،گزنه ،گون ،شنگ میباشد.
توجه: با توجه به این که حیات وحش و گونه های جانوری وحشی مثل گرگ، شغال و... در منطقه وجود دارد و غالبا در شب حرکت و به شکار میپردازند از حرکت در نزدیک غروب و شب خودداری کنید.

شروع پیمایش از روستای طامه

شروع مسیر مالرو از کنار حسینیه در آخر روستا، مسیر خاکی ماشین رو نیز با فاصله در سمت چپ قرار دارد.

رود فصلی

Photo ofسد خاکی طامه( دورنمایی از قله زیبای کرکس) Photo ofسد خاکی طامه( دورنمایی از قله زیبای کرکس) Photo ofسد خاکی طامه( دورنمایی از قله زیبای کرکس)

سد خاکی طامه( دورنمایی از قله زیبای کرکس)

نمایی از روستای طامه و میسر طی شده

نمایی از باغات دراشت و دوراهی آبشار و کرکس

دراشت

آبشار طامه

این آبشار زیبا که از ارتفاعات کرکس سر چشمه میگیرد 23 متر ارتفاع داشته و آب باغات دره دراشت را تامین میکند.