آبشار اسکلیم با شرایط کوله کشی

May 17, 2022
May 2022

near Gālesh Kolā, Māzandarān (Iran)

تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای پیمایش به این آبشار از ساعتات صبح شروع کنید مثلا از هفت یا هشت صبح و یا زودتر
با کوله های سنگین مسیر آبشار دشوار است
حتما قبل از رفتن آب و هوای منطقه را چک کنید چون اگر روز قبلش مه یا بارانی باشد پیمایش بسیار سخت میشود چون مسیر کاملا گل آلود و لغزنده میشود و اگر در روز بارانی پیمایش کنید آب رودخانه بالا میاید و رد شدن از آن با کوله دشوار می‌شود
با اینکه شیب ندارد و فقط اواخر مسیر سخت میشود اما با این حال بدلیل رد شدن های متعدد از رودخانه ، رمق را کم میکند و استراحت لازم است این زمان اصلی مسیر رفت با کوله های سنگین بالای ۴۰ کیلو بعلاوه استراحت است
در این مسیر دو لیتر آب همراه داشته باشید
به گفته محلی ها آبهای رودخانه های کوچک که به رودخانه اصلی وصل می‌شوند قابل آشامیدن است چون از چشمه های بالا دست جاری میشود
هر یک و دو کیلومتری این رودخانه های کوچک‌ را می‌بینید که دست چپ و راست رودخانه اصلی هستند اما حتما از اول مسیر دو لیتر آب برای هر نفر داشته باشید
((از اول مسیر باید رودخانه اصلی و بزرگ را دنبال کنید از کنار رودخانه مسیر مشخص میشود که به سمت چپ و راست رودخانه مسیر شما را هدایت میکند )) باید از این رودخانه مارپیچ از توی آب رد بشید پس حتما صندل جنس خوب داشته باشید که راحتر از آب رد بشید البته بعضی جاها تنه درخت روی رودخانه افتاده که پل شده اما دلخوش نباشید بعضی از این تنه ها با کوله سنگین نمیشه ازش رد شد و نیازمند تعادل بالایی است
(((رودخانه های کوچک به رودخانه اصلی وصل می‌شوند اما مسیر اصلی نیستند )))
در مسیر علامت‌های با رنگ سفید بر روی تخته سنگ ها یا درختان زده شده است و شمارا راهنمایی میکند
در اواخر مسیر گل و لای و شیب در انتظارتان است که راه های مارلو کوچکی در کنار هم قرار دارند باید بهترین را انتخاب کنید و بروید
سگهای محلی شمارو همراهی میکنن اما راهنمایی خوبی نیستن
هرجا دیدین جنس خاک آهکی سفت شد به آبشار نزدیک شدین
در اواخر مسیر نزدیکی آبشار یک دو راهی وجود داره که یکیش میچسبه به رودخانه و به آبشار میرسه و یکیش از بالای رودخانه به آبشار میرسه
ما از بالای رودخانه رفتیم اما گل و لای و رفت و آمد اسب ها مسیر را خراب کرده بود و خیلی سخت شده بود با کوله سنگین بهتر است از مسیر پایین نزدیک به رودخانه بروید و زودتر می‌رسید
روبروی آبشار جای کمپ و شب مانی است فقط خواهشاً و خواهشاً و خواهشاً زباله ها رو با خودتون ببرید شهر و جا نگذارید
زباله ها رو جمع کنید بزارید توی کیسه و نبرید معنی نمیده پس حتما با خودتون ببرید شهر و حتما در جاهای آتش های قبلی آتش روشن کنید
در نهایت در مسیر رفت و برگشت میتونید اسب بگیرید و کوله هارو بهش بدید و خودتون رو راحت کنید و دو سه ساعته برسید بالا شماره اسب دار هم براتون میزارم که ما برگشت کوله هارو با اسب آوردیم پایین و خیلی زود رسیدیم
09366274341 آقای الیاسی

PictographFauna Altitude 1,595 ft

در حال استراحتیم

PictographBirding spot Altitude 1,919 ft

البته اگه مسیر خشک باشه و گل نباشه راحته ولی اگه گل باشه و کوله ۵۰ لیتری پر داشته باشید باید بگم مادر بگرید