آبشار شکرآب - از آهار

June 30, 2023
June 2023

near Āhār, Tehran (Iran)

Loop trail from Āhār passing through:
- آبشار شکرآب
این آبشار که برای بسیاری از کسانی که به آهار و شکرآب می‌روند، به عنوان انتهای مسیر در نظر گرفته میشه، تنها گوشه‌ای از زیبایی این منطقه هست و زیبایی‌های مسیر از ابتدای آهار تا انتهای شکرآب شما رو جذب خودش خواهد کرد. زمان پیمایش مسیر هم تقریبا یک ساعت و نیم تا دو ساعت با توجه به شرایط بدنی شما می‌باشد، خوشبختانه مسیر روستای آهار و شکرآب تنگ و باریک هست و این موضوع باعث کاهش ساخت و ساز در این منطقه شده و کوچه باغ های اون هنوز هم پابرجا هستند که در هر فصل زیبایی خودش را دارد، مخصوصا در فصل پاییز که کلا نارنجی رنگ می‌شوند.
برای صبحانه هم توصیه می‌کنم از فضای سبز و زیبای امامزاده بهره ببرید تا لذت بیشتری ببرید! شیب مسیر از آهار تا قسمت‌هایی از شکر آب کم هست و به راحتی می‌توانید با خانواده به این مکان مراجعه کنید و تنها در انتهای مسیر، شیب کمی تند می‌شود که نفس هر انسان رو می‌گیرد! برای رفتن به بالای آبشار هم تقلا نکنید، چون ممکنه که بتوانید از مسیر سنگی و شیب دار اون بالا روید، ولی چون موقع پایین آمدن جای پا رو نمی‌بینید، به سختی می‌توانید پایین بیاید و ممکنه دچار حادثه بشید. ضمنا اون بالا هیچ خبری نیست ...
طبیعت بهاری اون که جای بحث ندارد و شکوفه‌های درختان بر بالای سر رهگذران خودنمایی می‌کند. هوای تابستانی خنکی دارد، نسبت به شهر تهران که اصلا قابل قیاس نیست و گاه در همان ایام نوروز تا خرداد نیاز به یک کاپشن خواهید داشت. آبشار شکراب در پاییز تابلوی نقاشی و رنگ هاست که خوراک لوکیشن عکاسی پاییزی می‌شود. در زمستان هم سفیدی یکدست، ناشی از بارش برف فوق العاده هست که اصلا بازدید از ابشار را با توجه به یخبندان همیشگی توصیه نمی‌کنیم.