آبشار لاشو آزادشهر

45 minutes
October 1, 2021
October 2021

near Maḩalleh-ye Eslām, Golestan (Iran)

آبشار لاشو از دو طبقه ابشار سه متری(تقریبا) تشکیل شده ک یک ابشار دائمی به حساب میاد برای رفتن به این ابشار باید خودتون رو به آزاد شهر برسونید. وقتی از سمت بجنورد یا شاهرود به سمت ازاد شهر می ایید همون ورودی شهر به سمت روستای فاضل اباد میرید داخل جنگل و اگ از گرگان میایید اخر ازاد شهر دست راست ک من از اول جاده فرعی روستای فاضل آباد مسیر رو ثبت کردم
پس از گذر از روستای فاضل اباد دومین مسیر خاکی ک به سمت چپ‌میره (تابلو راهنما دارد) رو حدودا ده دقیقه خاکی خوب رو میرید تا به پارکنیگ برسید. کلا رفتن به این ابشار کار سختی نیست. در ضمنا وقتی رو به روی ابشار می ایستید سمت چپتون ی پاکوب هس ک اگ چند مین برین جلو به یک محل کمپ مشتی میرسید.

تا رسیدن به پارکینک کمتر از ده دقیقه جاده خاکی مناسب وجود دارد. ماشین رو در پارکینک پارک کنید و ادامه مسیر رو ک واضح است به سمت سربالایی حرکت کنید.

مسیر شروع پیاده روی مث مسیر ماشین رو افرود هست اما دیگ نمیشه با سواری رفت

ولی اگ از سمت چپ‌هم ک برید باز ب مسیر اصلی بر می گردید.

راه سمت چپ از دید پناه است تا اینکه یخورده بیایید بالاتر کمی به چپ ک برید پاکوب قوی میشود.

صدای ابشار اینجا شدت بیشتری پیدا میکنه و مسیر پاکوب هم چون در شیب قرار گرفته دیده نمیشه کمی جلو تر به سمت چپ ک‌متمایل بشید پاکوب مشخص و بعد دو دقیقه ابشار پیداست.