آبشار های دره آوستا (آب اوستا)

January 7, 2022
January 2022

near Nokārman, Semnan (Iran)

دره اوستا دارای دو راه دسترسی می باشد. ما برای رفتن به آبشار از مسیر عرف یعنی کلاته اقبال عازم شدیم. این مسیر ابتدای جاده مجن (شاهرود به سمت گرگان) هست و دقیقا پس از نگهبانی تیپ‌ده محرم جاده خاکی ک دارای تیر برق سیمان هست را در پیش میگیرید و هرجا به دوراهی رسیدید سمت چپ رو انتخاب کنید تا به کلاته اقبال برسید، مسیر رو ادامه بدید تا به جوی اب برسید دقیقا پشت کلاته اقبال یک اتاقک سیمانی هس ک میتونه شما را راهنمایی کنه از اونجا به بعد خلاف جریان اب رو میرید تا به دره برسید و از کف دره حرکت کنید تا به ابشار ها یکی پس از دیگری برسید رسیدن به ابشار اول ک خیلی معروف هست ۴۵ دقیقه پیاده روی نیاز داره و از ابشار اول به دوم نیز حدودا یک ساعت و همون طور ک در ترک مشخص شده از سمت چپ ابشار اول روی شیب حرکت کنید وباز به کف دره ک رسید مستقیم خلاف جریان برید تا به ابشار دوم برسید ما قصد ابشار سوم رو نداشتیم و برگشتیم‌ در صورت تمایل با یک ساعت پیمایش دیگ میشه بهش رسید. برای برگشت ما فرعی رو انتخاب کردیم ک از روستا ابرسج خارج شدیم و برنامه رو با سلامت به پایان رسوندیم.
بهترینفصل بازدید از این دره دی ماه هرسال هست.

PictographWaterfall Altitude 7,347 ft

از ابتدای مسیر تا به اینجا من ترک سیو نکردم، این دقیقا رو به روی ابشار یخی اول هستم‌و از شیب سمت چپ به سمن ابشار یخی دوم پیمایش رو استارت زدیم . توجه داشته باشید مسیر داری شیب تندی در ابتدا هست از این خان گذر کنید باقی راه کاری سختی در پیش ندارید.

PictographInformation point Altitude 7,332 ft

درختان زرشک

PictographWaterfall Altitude 7,896 ft

Waterfall

ابشاردوم اینجا ما بهدفمون رسیدم و در برگشت تا ابشار اول جی پی اس رو خاموش کردم بخاطر همین خط صافی دو نقطه رو بهم‌وصل کرده