آبشار هفت چشمه و آبشار ارنگه، جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۰۲

Photo ofآبشار هفت چشمه و آبشار ارنگه، جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ Photo ofآبشار هفت چشمه و آبشار ارنگه، جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ Photo ofآبشار هفت چشمه و آبشار ارنگه، جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۰۲

April 22, 2022
April 2022

near Ādarān, Alborz Province (Iran)

توضیحاتی درباره آبشار هفت چشمه ارنگه و آبشار پیچه یا ارنگه:

آبشار هفت چشمه یکی از آبشار های زیبای استان البرز است که برای یک برنامه نیم روزه تا یک روزه، یک انتخاب مناسبی است. مسیر رسیدن به آبشار سرسبز بوده و از کنار رودخانه می گذرد.
ابتدای مسیر نیز به دلایل نامعلوم و نامعقولی یک درب ورودی کار گذاشته شده است که در زمان مراجعه ما بسته بود. البته مردم از لای میله های زیر در آهنین عبور و مرور می کردند. و از سمت‌ چپ در نیز با احتیاط بسیار می توان عبور کرد.
کل مسیر در رفت حدود دو کیلومتر و در مجموع حدود ۴ کیلومتر است که در برخی از بخش های مسیر باید از عرض رودخانه عبور کرد.
بعد از آبشار هفت چشمه، مسیر سخت تری در پیش دارید تا به یکی از بلند ترین و زیبا ترین آبشار های استان برسید.
برای رسیدن به آبشار پیچه یا ارنگه دو راه دارید، یا باید پا به آب بزنید و از درون رودخانه عبور کرده و باید چند بار دست به سنگ و دست به صخره شده و از رودخانه بیرون آمده و دوباره داخل رودخانه شوید تا به آبشار بلند و زیبای انتهای مسیر برسید. بهتر است کفش رودخانه نوردی همراه داشته باشید تا کفش های اصلی خیس نشوند، زیرا خشک شدن کفش کوهمپیمایی و طبیعت‌گردی به سختی انجام می گیرد و ممکن است دو، سه روزی زمان ببرد. و ادامه برنامه تان با مشکل مواجه شود.
و یا باید مسیر دشوار تر و فنی تری را انتخاب کرده و صخره نوردی کنید که برای افراد کم تجربه، اصلا توصیه نمی شود.

شروع مسیر:
بعد از ورود به جاده ارنگه از جاده چالوس، که تابلویی هم در مسیر نبود، بعد از کمی ادامه مسیر، سر یک پیچ، ورودی مسیر در دست چپ قرار دارد. که لوکیشن شروع رو در زیر آورده ایم.

شیب تند ابتدای مسیر را فرود آماده و از پاکوب سمت راست استفاده کرده و وارد مسیر آبشار شوید.
همان ابتدای مسیر در پایین دست در سمت چپ یک آبشار وجود دارد که نشان از یک مسیر زیبا می دهد. در ادامه مسیر نیز می توان در بخش های مسطحی از مسیر جایی را برای اطراق انتخاب کرد. و ساعت ها در دل طبیعت گوش به صدای رود و پرندگان سپرد.
ای مسیر فاقد هر نوع امکانات است و بهتر است قبل از آمدن به این قسمت، حتما مواد غذایی و آب مورد نیاز خود را تهیه کرده و از سرویس های بهداشتی بین راه نیز استفاده کنید.
حتما چندین کیسه زباله همراه خود داشته باشید و زباله خود را جمع آوری کرده و به شهر محل سکونت خود بازگردانید.
برای قرار دادن کفش های کوهپیمایی خود در هنگام تعویض کفش ها نیز کیسه مناسب همراه داشته باشید.

به دلیل اختلال Gps، فاصله اشتباه محاسبه شده است و مسیر تا آبشار حدود ۲ کیلومتر در رفت است.

majiDesk Apr 22, 2022

🔥🔥🔥🔥

• Photo of babakshgh
    babakshgh Apr 22, 2022

آقا خیلی عالی بود. همه اش یاد تو می کردیم.

majiDesk Apr 22, 2022

دم شما گرم
    مرسی که یادم بودید

• Photo of babakshgh
    babakshgh Apr 22, 2022

جی پی اس هم که دیدی زده به جاده خاکی دوباره.