آبشار بهشت باران گرگان(خبره)

July 7, 2023
July 2023

near Nowchaman, Golestan (Iran)

آبشار بهشت باران، مسیر آسفالت تا شصت کلاته که خا‌کی هست خیلی خرابه اما میشه یکم با احتیاط و بی خطر رفت.
مسیر پیاده روی یا کوهپیمایی یکی از زیباترین مسیر جنگلی بکر رو داره، از انواع درختان راش، آزاد، بلند مازو، ممرز، انجیلی، کهلو و ... میشه اسم برد. جنگل انبوه که قبل از غروب آفتاب داخل جنگل تاریک میشه.
از این مسیر به تخت میرزا جهان نما راه داره.
تو جنگل ۲ تا چشمه وجود داره که بعد از یک ساعت پیمایش بهش میرسی.
برای برنامه ریزی این برنامه به ۷ ساعت مفید نیاز است(جدا از زمان رسیدن به شصت کلاته)، ۲.۵ ساعت زمان پیمایش و تقریبا ۶ کیلومتر مسافت کوهپیمایی است که با تلرانس ارتفاعی ۵۰۰ متر است.
از مسیر جدا نشید و به بی راهه ها توجه نکنید چون امکان داره مسیر اصلی رو گم کنید، به علائم روی درخت دقت کنید تا بدون مشکل به مقصود خودتون برسید. در انتها و پله ی اخر بالا رفتن از درخت و نربان هست که قبلش لوازمتون رو بزارید و سبک برید تا براتون ایجاد خطر نکنه. سفر خوبی برای شما آرزو میکنم.
گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوهگشت (خبره)