ABSHAR E LANDYآبشار لندی

August 4, 2014
June 2012

near Landī, Chahār Maḩāll va Bakhtīārī (Iran)

Viewed 2025 times, downloaded 123 times

فصل سفر به آبشار لندی اردل

آبشار لندی در مرز استان چهار محال و خوزستان قرار دارد، پس می‌توانید حدس بزنید که آب و هوای آن مانند خوزستان گرم باشد. گرمای هوا در این منطقه نسبتاً گرمسیری باعث شده که بهترین فصل سفر به آن اوایل بهار باشد. می‌توانید از اواخر زمستان و با باز شدن شکوفه‌ها سفر خود را به این منطقه آغاز کنید، ولی ترجیحاً سفر خود را از اواسط ماه دوم بهار دیرتر نیاندازید، چون در این صورت بهترین هوای منطقه را از دست می‌دهید. در اوایل بهار ممکن است در منطقه با بارش باران مواجه شوید، پس یادتان باشد که هوای روز عزیمت خود را با هواشناسی چک کنید تا مجبور به پیاده‌روی زیر باران نشوید.

آبشار لندی
ظهر روز پنج شنبه ساعت 1ونیم از زرین شهر حرکت کردیم.ساعت 30/3ناغان رسیسدیم.
از ناغان به سمت دوپلان مسیر را در پیش گرفتیم
از گندمکار و گلشور گذشتم، 11 کیلومتر بعد از گلشور به دو راهی شکرآباد رسیدیم که مسیرمان را به سمت جاده فرعی تغییر می دهیم
بعد از طی 20 کیلومتر جاده پرپیچ و خم کوهستانی با آسفالت سرد و گذر از روستاهای شلیل و دورک قنبری و در ساعت 30/7بعداظهر به روستای گوزلک رسیدیم .
از این روستا تا روستای لندی جاده خاکی، پرشیب و در موازات رودخانه بازفت قرار دارد.
انتهای این مسیر روستای لندی ایست که ما در ساعت 30/8 بعدظهر به اینجا رسیدیم .
قرار براین است که شب را در محلی مناسب در بین راه سپری کنیم .
از میان روستای لندی گذشتیم و بعداز یک ساعت به محل موردنظر رسیدیم
بعد از استقرار و برپایی کمپ هوا هم تاریک شد واین آتش و ماه بود که روشنایی می بخشیدند .
شبی آرام را زیر سقف آسمان سپری کردیم
روز دوم
صبح ساعت 6 برپا شدیم و بعد از صرف صبحانه و جمع آوری وسایل مسیر کوهپیمایی مان را در پیش گرفتیم.
بیشتر طول مسیر در جهت فرود به سمت دره پیموده شد و بعد از یک ساعت طی مسیری زیبا ، پرگل ، سرسبز ، همراه با پوشش درختی بلوط با صحنه ای دگرگون روبه رو شدیم .
درست بروی سرچشمه آبشار رسیدیمآبشاری پرآب و زیبا ، و بعد
ساعت 10ونیم مسیر بازگشت را در پیش میگیریم و بعد از رسیدن به روستای لندی برگشتیم و سوار بر مینی بوس مان به سمت شلیل بازگشتیم و در راه در کنار چشمه بسیار زیبایی که واقع در نزدیکی روستای شلیل بود نهار خوردیم و سپس ب سمت دستنا باز گشتیم.