Abella-Font de Les Dous-Collada Verda-Refugi Pla de Satlla-Mines Pla de Satlla.

Photo ofAbella-Font de Les Dous-Collada Verda-Refugi Pla de Satlla-Mines Pla de Satlla. Photo ofAbella-Font de Les Dous-Collada Verda-Refugi Pla de Satlla-Mines Pla de Satlla. Photo ofAbella-Font de Les Dous-Collada Verda-Refugi Pla de Satlla-Mines Pla de Satlla.

February 27, 2020
February 2020

near Abella, Catalunya (España)

Ruta circular a peu per la comarca del Ripollès.

Sortida i arribada de la ruta des del poble de l´Abella.

Sortim del pàrquing del restaurant Can Rosa i seguim pista emporlanada direcció Sud-Oest, baixem a creuar la riera de l´Abella i comencem una decidida pujada, passat Can Gallina, poc després seguim corriol a l´esquerra que s´enfila a buscar de nou la pista, creuem el Torrent Negre i arribem a una cruïlla, seguim a l´esquerra per visitar la Font de Les Dous, bonics brolladors d´aigua que alimenten el Torrent Negre. Creuem uns prats i passem pel primer refugi del Club d´Esquí de Camprodon, avui en runes, només queda una paret i una petita barraca de pedra. Tornem a la pista i seguim direcció Ponent, creuem una Porta pel bestiar i l´Aigol Gran, el Pla de La Jaça i un tancat pel bestiar, arribem a un gran abeurador amb dues caudaloses fonts d´aigua, avui, en ple hivern, encara hi trobem alguns poltres pasturant. Creuem els Prats de la Serra del Cortal i arribem a un altre abeurador, avui sense aigua. Passem per un pal indicador i per la collada del Puig Rodó, comencem la baixada i en poca estona creuem la collada Verda, seguim a la dreta per pista i creuem la capçalera de la riera d´Abella, en pocs metres trobem el refugi forestal del Pla de La Satlla, creuem el Rec de Pèl de Ca i arribem a les mines del Pla de La Satlla, visitem tres forats, el número tres es el més llarg, continuem per bona i planera pista, creuem varis torrents i quan arribem amb vistes a la Vall de Camprodon comença una decidida baixada, arribem a una cruïlla on seguim a la dreta i en poca estona arribem de nou al poble d´Abella on acabem la ruta.

Ruta fàcil que passa per bonics prats de pastura, té boniques vistes de la Serra Cavallera, Puig Estela i el Taga, del Pirineu de la zona de Vallter i de la Garrotxa, el Comanegra i Puig Bassegoda. Passa per pistes, algun tram asfaltat i també per algun petit corriol, esta força ben indicada i no té cap dificultat rellevant.

Abella - Esglesia Santa Llucia

Pista

Pla de La Jaça

Prats de La Serra del Cortal

Primer refugi Club Esqui Camprodón (runes)