Abant Kış / Kar Yürüyüşü

December 29, 2018
December 2018

near Örencik, Bolu (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak "81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında Çekirge Trekking grubu ile birlikte 29 Aralık 2018 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

İstanbul'dan sabah yedi buçuk gibi hareket ederek otoban üzerinden Abant Gölü Tabiat Parkı'na ulaştık. Kapıda yersiz TURSAB yetkilileri ile münakaşamız sonrası biraz geç kalarak saat 12 gibi, Mudurnu yolu üzerinden yürüyüşümüze başladık.

Yaklaşık 40 cm kar kalınlığığının bulunduğu arazide zirveye doğru parikayı takip etmeye çalıştık. Taze kar, patikayı takip etmemizi zorlaştırdı. Bir de bunun üzerine zirveye yakın sırtta tipiye yakalandık.

Molamızın ardından zirveye ulaşıp iki tepe arasındaki yarığa doğru inişe geçtik. Çepni ve Pelitözü yaylalarına inerek Bolatça Deresinden zorlu bir geçişle Örencik yaylasına vardık. Ara patika yolu takip ederek Mudurnu yolunun altındaki piknik alanına vararak minibüse ulaştık.

Mevsim itibariyle hava şartları ve arazi zorluğu, etkinliğimizi ortanın üzerinde bir zorluğa taşıdı.
Sonuç itibariyle kondisyonumuzu bir üst seviyeye taşıdığımız çok keyifli bir etkinlik oldu.