Photo ofAbadia de Sant Martí de Riells-Torrent de Torroella-Gorg Negre-Salt de l'Ignasi-Pont de l'Àliga-Sot Llobater-Els Corralets Photo ofAbadia de Sant Martí de Riells-Torrent de Torroella-Gorg Negre-Salt de l'Ignasi-Pont de l'Àliga-Sot Llobater-Els Corralets Photo ofAbadia de Sant Martí de Riells-Torrent de Torroella-Gorg Negre-Salt de l'Ignasi-Pont de l'Àliga-Sot Llobater-Els Corralets

July 2, 2022
July 2022

•   5 9 Reviews

near Riells i Viabrea, Catalunya (España)

Salt de l'Ignasi 2

Versió en Català
Excursió moderada en l'aspecte físic i entre moderada i difícil en l'aspecte tècnic, en què farem un recorregut circular des de l'Església de Sant Martí de Riells, per tal de conèixer l'espectacular entorn del torrent de Torroella, amb el Gorg Negre i el Salt de l'Ignasi, per retornar pel Pont de l'Àliga i el Sot Llobater.

Excursió 95% per senders i ombra.

Punts d'interès:
1- Església de Sant Martí de Riells
2- Castanyers Centenaris
3- Salts d'Aigua del Torrent de Torroella
4- Gorg negre
5- Salt de l'Ignasi
6- Pont de l'Àliga
8- Ruïnes dels Corralets

Nota 1: Indispensable GPS de qualitat, ja que, el GPS del telèfon no acaba de funcionar bé en aquesta ruta .
Nota 2: No fer en dies de pluja.
Nota 3: Es tracta d'una excursió per a gent habituada a orientar-se en la muntanya, ja que hi ha alguns senders poc definits, tot i que amb GPS no hi ha cap problema.
Nota 4: Es creua el riu múltiples vegades i la baixada pel Sot Llobater és relliscós, per la qual cosa s'ha de portar calçat adequat per no relliscar.
Nota 5: No es tracta d'una excursió adequada per a aquells que busquin camins fàcils.
Nota 6: No banyar-se en els salts d'aigua del Torrent de Torroella. Està prohibit, per la presencia de Tritó del Montseny.
Nota 7: la distància i desnivell són correctes, encara que si s'utilitza el GPS del telèfon mòbil pot sortir més distància i desnivell, pel fet que es produeixen múltiples errors.
Nota 8: Tot i que la distància i el desnivell no són excessius, la ruta és més difícil del que sembla, a causa de la seva complexitat tècnica, i que el desnivell, tant positiu com negatiu, es produeix en poca distància (hi ha trams força costeruts).

Versión en Español
Excursión moderada en el aspecto físico y entre moderada y difícil en el aspecto técnico, en la que haremos un recorrido circular desde la Iglesia de Sant Martí de Riells, para conocer el espectacular entorno del torrente de Torroella, con el Gorg Negre y el Salto de Ignacio, para retornar por el Puente del Águila y el Sot Llobater.

Excursión 95% por senderos y sombra.

Puntos de interés:
1- Iglesia de Sant Martí de Riells
2- Castaños Centenarios
3- Saltos de Agua del Torrent de Torroella
4- Gorg negre (Cascada)
5- Salto de Ignacio
6- Puente del Águila
8- Ruinas de los Corralets

Nota 1: Indispensable GPS de calidad, ya que, el GPS del teléfono no acaba de funcionar bien en esta ruta.
Nota 2: No realizar en días de lluvia.
Nota 3: Se trata de una excursión para gente habituada a orientarse en la montaña, ya que existen algunos senderos poco definidos, aunque con GPS no existe ningún problema.
Nota 4: Se cruza el río múltiples veces y la bajada por el Sot Llobater es resbaladizo, por lo que se debe llevar calzado adecuado para no resbalar.
Nota 5: No se trata de una excursión adecuada para aquellos que busquen caminos fáciles.
Nota 6: No bañarse en los saltos de agua del Torrent de Torroella. Está prohibido, por la presencia de Tritó del Montseny.
Nota 7: la distancia y desnivel son correctos, aunque si se utiliza el GPS del teléfono móvil puede salir mayor distancia y desnivel, debido a que se producen múltiples errores.
Nota 8: Aunque la distancia y el desnivel no son excesivos, la ruta es más difícil de lo que parece, debido a su complejidad técnica, y que el desnivel, tanto positivo como negativo, se produce a poca distancia (hay tramos bastante empinadas).

English Version
Moderate excursion in the physical aspect and between moderate and difficult in the technical aspect, in which we will make a circular tour from the Church of Sant Martí de Riells, to discover the spectacular surroundings of the Torrent de Torroella, with the Gorg Negre and the Salto de Ignacio, to return via the Puente del Águila and the Sot Llobater.

Excursion 95% on trails and shade.

Points of interest:
1- Church of Sant Martí de Riells
2- Centenary Chestnuts
3- Water Falls of Torrent de Torroella
4- Gorg Negre (Waterfall)
5- Ignaci Waterfall
6- Eagle Bridge
8- Ruins of the Corralets

Note 1: Quality GPS is essential, since the phone's GPS does not work well on this route.
Note 2: Do not perform on rainy days.
Note 3: This is an excursion for people accustomed to orienting themselves in the mountains, as there are some poorly defined paths, although with GPS there is no problem.
Note 4: The river is crossed multiple times and the descent down the Sot Llobater is slippery, so you must wear suitable footwear to avoid slipping.
Note 5: This is not a suitable tour for those looking for easy trails.
Note 6: Do not bathe in the Torrent de Torroella waterfalls. It is prohibited, due to the presence of Tritó del Montseny.
Note 7: the distance and slope are correct, although if the mobile phone's GPS is used, it may result in greater distance and slope, due to multiple errors.
Note 8: Although the distance and the slope are not excessive, the route is more difficult than it seems, due to its technical complexity, and that the slope, both positive and negative, occurs within a short distance (there are quite steep sections).

Version française
Excursion modérée dans l'aspect physique et entre modérée et difficile dans l'aspect technique, dans laquelle nous ferons un tour circulaire depuis l'église de Sant Martí de Riells, pour découvrir les environs spectaculaires du Torrent de Torroella, avec le Gorg Negre et le Salto de Ignacio, pour revenir par le Puente del Águila et le Sot Llobater.

Excursion 95% sur sentiers et ombre.

Points d'intérêt:
6- Pont de l'Aigle
7- Sot Llobate
8- Ruines des Corralets

Remarque 1 : Un GPS de qualité est essentiel, car le GPS du téléphone ne fonctionne pas bien sur cet itinéraire.
Remarque 2 : ne pas effectuer les jours de pluie.
Note 3 : Il s'agit d'une excursion pour les personnes habituées à s'orienter en montagne, car il y a quelques chemins mal définis, même si avec le GPS il n'y a pas de problème.
Remarque 4: La rivière est traversée plusieurs fois et la descente du Sot Llobater est glissante, il faut donc porter des chaussures adaptées pour ne pas glisser.
Remarque 5 : Ce circuit ne convient pas à ceux qui recherchent des sentiers faciles.
Remarque 6 : Ne vous baignez pas dans les cascades du Torrent de Torroella. Il est interdit, en raison de la présence de Tritó del Montseny.
Remarque 7 : la distance et la pente sont correctes, bien que si le GPS du téléphone mobile est utilisé, cela peut entraîner une distance et une pente plus importantes, en raison d'erreurs multiples.
Remarque 8 : Bien que la distance et la pente ne soient pas excessives, l'itinéraire est plus difficile qu'il n'y paraît, en raison de sa complexité technique, et que la pente, à la fois positive et négative, se produit sur une courte distance (il y a des sections assez raides) .

Aparcament Gratuït

Photo ofDesviament cap a l'esquerra. Crear riu. Photo ofDesviament cap a l'esquerra. Crear riu. Photo ofDesviament cap a l'esquerra. Crear riu.

Desviament cap a l'esquerra. Crear riu.

PictographTree Altitude 1,734 ft

Castanyer monumental 1

PictographTree Altitude 1,813 ft

Castanyer monumental 2

Photo ofClot de l'infern. Pas arran de riu. Photo ofClot de l'infern. Pas arran de riu. Photo ofClot de l'infern. Pas arran de riu.

Clot de l'infern. Pas arran de riu.

PictographWaterfall Altitude 1,883 ft

Gorg 1

PictographWaterfall Altitude 1,925 ft

Gorg 2. Seguir per la dreta.

Gorg 2

PictographWaterfall Altitude 2,001 ft

Gorg 3

PictographWaterfall Altitude 2,116 ft

Gorg Negre

PictographWaterfall Altitude 2,245 ft

Salt de l'Ignasi 1

Salt de l'Ignasi: La llegenda del Salt de l’Ignasi fou protagonitzada per una pelegrina del segle XVIII anomenada Clara Corderoure i Fonoll, de 36 anys, que després de realitzar vàries peregrinacions a esglésies i monestirs, s’hauria acostat a l’ermita de Sant Martí de Riells, situada al mig del Montseny. Per més informació: https://pantallaabierta.wordpress.com/2019/09/27/la-llegenda-del-salt-de-lignasi-especial-climate-strike-27-09/

PictographWaterfall Altitude 2,256 ft

Salt de l'Ignasi 2

Photo ofTornant del Salt de l'Ignasi. Desviament cap a la dreta, creuant el riu. Photo ofTornant del Salt de l'Ignasi. Desviament cap a la dreta, creuant el riu. Photo ofTornant del Salt de l'Ignasi. Desviament cap a la dreta, creuant el riu.

Tornant del Salt de l'Ignasi. Desviament cap a la dreta, creuant el riu.

Desviament cap a la dreta.

Seguir recte cap avall.

Photo ofPont de l'Àliga. Seguim les marques vermelles. Photo ofPont de l'Àliga. Seguim les marques vermelles. Photo ofPont de l'Àliga. Seguim les marques vermelles.

Pont de l'Àliga. Seguim les marques vermelles.

Vistes

Vistes del Castell de Montsoriu

Photo ofDesviament avall cap a l'esquerra. Si seguíssim recte amunt aniríem al Pantà de Santa Fe Photo ofDesviament avall cap a l'esquerra. Si seguíssim recte amunt aniríem al Pantà de Santa Fe Photo ofDesviament avall cap a l'esquerra. Si seguíssim recte amunt aniríem al Pantà de Santa Fe

Sot Llobater

Photo ofSeguir camí esquerra per la llera del riu. Photo ofSeguir camí esquerra per la llera del riu. Photo ofSeguir camí esquerra per la llera del riu.

Seguir camí esquerra per la llera del riu.

Seguir camí esquerra per la llera del riu: Els últims 20 metres d'aquest sender abans d'arribar a la pista estan un pel tancats, però es pot passar.

Seguir per la pista cap a l'esquerra

PictographRuins Altitude 1,884 ft

Els Corralets

Desviament cap a l'esquerra

Desviament cap a l'esquerra: Al final del camí, arribant a Sant Martí de Riells, s'ha de baixar un petit marge de pedra (No és complicat).

Abadia de Sant Martí de Riells

Abadia de Sant Martí de Riells: Església parroquial d'origen preromànic, documentada des de l'any 878. Constituïa el límit entre el bisbat de Barcelona i el de Girona. Quan es va fundar el monestir de Breda va passar a dependre'n. Va ser reformada al segle XV i refeta i ampliada al XVII, i reformada de nou a mitjan segle XX. De l'edifici romànic en va ser reaprofitada la portalada. Informació Extreta de: https://www.poblesdecatalunya.cat

• Photo of Alfsmith
    Alfsmith Jul 3, 2022

Qué bona, mestre. A veure si me la deixen fer de matinet un dia d'aquests, que tinc moltes q la butxaca. Gràcies !!!

Tetititu Jul 3, 2022

Moltes gràcies company!!! Aquesta ruta és molt maca, però és aconsellable no fer-la en solitari, per si es produeix alguna relliscada. Una forta abraçada.

• Photo of Alfsmith
    Alfsmith Jul 3, 2022

Ok. Ho tindré amb compte. Merci

• Photo of Pájaro Kuy Kuy
    Pájaro Kuy Kuy Jul 3, 2022

Ruta corta pero intensa y sombreada para este tiempo, que más se puede pedir. Eres un fenómeno 👌 gracias por compartir, saludos...

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jul 5, 2022

Que pasadaaaaa la del salto de aguaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Me encanta esta rutaaaa mcuho mcuhoooooooooooooo de evrdadddddd

• Photo of mei_fu
    mei_fu Jul 5, 2022

Espectacular ruta con mucha agua (gorgs i salts) muy adecuada para estos días calurosos.
    Saludos.

Tetititu Jul 6, 2022

Muchas gracias Tocayo y mei-fu, por las valoraciones. La verdad es que disfrutamos muchisimo con la ruta. Un abrazo a los dos.

• Photo of ajuradopoza
    ajuradopoza Jul 6, 2022

Hola Jordi,
    Qué pasada de ruta. Tomo nota de tus consejos: GPS, relliscadas, no hacerla en solitario, no bañarse en los gorgs...
    Las fotos son geniales y los pies de foto ayudan muchísimo para seguir el track.
    Gracias por compartir en la Wiki.
    Abrazos virtuales,
    ajp

Tetititu Jul 7, 2022

Muchas gracias Antonio por la valoración. La verdad es que lo pasamos muy bien realizando esta ruta.Un fuerte abrazo.

• Photo of chatame1
    chatame1 Jul 15, 2022

Como siempre un recorrido espectacular, con salto de agua, fuentes, senderos, historia y zonas de paso variadas y frescas en pleno verano. Felicidades y gracias por compartir. Saludos

• Photo of Carguamo
    Carguamo Jul 17, 2022

Muy bonita ruta. Un tanto exigente, si. Mucha sombra. Cierto q hay q seguirla, en algunos tramos con el gps y un poco de intuición. Hay caminos q empiezan a cerrarse por la maleza, pero están ahí, y con la informaciones aportadas, muy bien. Gracias Tetititu, una vez más ha valido la pena seguir tu ruta. Un saludo.

Tetititu Jul 18, 2022

Muchas gracias Carguamo por tus comentarios y valoraciones. Contento de que te haya gustado la ruta. Saludos.

• Photo of jawio
    jawio Jul 20, 2022

Una ruta con todo tipo de puntos de interés, sin ser larga tiene de todo, muy agradable en si misma, pero lo que verdaderamente me fascina es la edición tan detallista y bien elaborada, las fotos increíbles. Un abrazo !!

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Jul 26, 2022

Lugar idílico para caminar pero como bien dices exigente por el desnivel....saludos

Tetititu Jul 27, 2022

Muchas gracias Nando, por el comentario y la valoración. La verdad es que se trata de un rincón sorprendente. Un fuerte abrazo.

• Clara CP Dec 7, 2022

Hemos realizado la ruta hace 2 días. La ruta es muy bonita, tramos tranquilos y otros más exigentes. Por otro lado si no fuera por el GPS y las marcas de piedra no habríamos podido completarla. Mucha vegetación, algunos tramos sin marcar, etc
    Como dice la descripción, obligatorio GPS de calidad.

Tetititu Dec 8, 2022

Muchas gracias Clara CP, por tu comentario. Saludos.