Photo ofAanrader. Prachtige wandeling W 10 km Longfaye 1 Cascade Bayehon Wandelen Waalse Ardennen Photo ofAanrader. Prachtige wandeling W 10 km Longfaye 1 Cascade Bayehon Wandelen Waalse Ardennen Photo ofAanrader. Prachtige wandeling W 10 km Longfaye 1 Cascade Bayehon Wandelen Waalse Ardennen

May 4, 2018
May 2018

near Longfaye, Wallonia (Belgique)

Prachtig. Het mooie frisgroene weer en blaadjes zal er mee te maken hebben, maar deze wandeling doe ik waarschijnlijk nog eens over. Vooral ook de grote waterval en de vegetatie waren een echte meevaller. Op de weg nog enkele mooie exemplaren van bomen gezien zoals de oude eik.
Het plaatsje Longfaye ligt vlak aan de rand van het natuurpark Hoge Venen, één van de mooiste natuurparken in het land dat garant staat voor de mooiste wandelingen fietstochten. Gelegen in de provincie Luik behoort Longfaye tot de gemeente Malmedy, een gezellig stadje in de Belgische Ardennen.
Nabij het dorp Longfaye ligt de grootste natuurlijke waterval van België. In tegenstelling tot Coo kwam hier nooit en menselijke hand aan te pas, maar is het water van de Hoge Venen dat naar beneden stroomt.
De oostelijke Ardennen zijn dan ook een land van water en overal ziet men tijdens deze wandeling dan ook het water de paden kruisen. We zijn nu éénmaal in het bekken van de Warche. Deze kennen we nog van de wandelingen in Reinhardstein, wat op een gegeven moment zelfs een kort gemeenschappelijk wandelpad heeft.
Opvallend is zeker de variatie in landschappen tijdens deze wandeling.

Rechtdoor

Rechts houden

Weg oversteken

Links naar de open vlakte

Onopvallend maar Rechts

Links over brugje

• dchr1 Aug 18, 2018

Nice and relaxing walk near Ovifat through forests and along creeks.

• Photo of Woods Friends
    Woods Friends Aug 18, 2018

I'm glad you have enjoyed. Ivan & Woods

• Emiel Huybrechts Jul 11, 2019

Wandeling gedaan op 4 juli 2019.
    Werkelijk een aanrader.
    Door de droogte was de waterval niet zo indrukwekkend .
    Bedankt aan Walker in woods voor het downloaden.
    Simone en Emiel uit Tienen.

walkerinwoods Jul 19, 2019

Graag gedaan Emiel en Simone. Blij dat je ervan genoten hebt
    Ivan en Woods

• Photo of liowal
    liowal Jul 20, 2019

Très chouette randonnée. Merci !

walkerinwoods Jul 22, 2019

Bedankt.
    Bedankt voor het volgen. Woods en ik gaan veel in de Ardennen maar soms ook in Vlaanderen wandelen. We maken zoveel mogelijk foto’ s en een filmpje om een zo goed mogelijk overzicht te geven van de te verwachte route. Het filmpje vind je steeds onder de desbetreffende tekst bij ”bekijk meer” onder de tekst. Nog veel wandelplezier gewenst van Woods en Walkerinwoods.
    Grs Ivan en Woods

• Photo of joris_vanhove
    joris_vanhove Aug 23, 2020

Ik heb deze vandaag gedaan! Super mooi en goede wandelpaden. Merci voor het uploaden.

walkerinwoods Aug 24, 2020

Graag gedaan Joris. Je weet, je kan steeds de foto' s en ook filmpjes bekijken over de wandelingen, zo weet je van tevoren wat je kan verwachten. Groetjes Ivan en Woods.

• Gerrit D Jan 10, 2021

Ook in de sneeuw zeer mooi! Bedankt voor de suuper duidelijke aanwijzingen.

walkerinwoods Jan 10, 2021

Zeer graag gedaan. Ivan en Woods

• bulenssven Mar 31, 2021

Vandaag 31/03/21 heb ik voor de 1ste keer getrialrunt en amaaaai wat een route. Zo schitterende natuur, helemaal niet bezig met tempo, tijd of muziek in de oren. Na de route gedaan te hebben heb ik men grote rugzak genomen aan de auto en ben ik op een loopje gaan lunchen aan de waterval. Dit was echt een zeer uniek avontuur. Door deze run ben ik zeer getriggerd om meer trails te gaan doen. Bedankt voor de route :)

walkerinwoods Apr 1, 2021

Blij dit te lezen. Bedankt voor de goede commentaar.
    Woods en Ivan

• EllieL Sep 28, 2021

Schitterende tocht! Wij hebben hem met Komoot gelopen, daar heb ik de link naar hier ook toegevoegd, evenals een aantal foto's die wij op de wandeling hebben gemaakt. Voor mensen die ook met Komoot lopen: Op een gegeven moment wijkt de tocht een beetje af van deze op Wikiloc, je kunt daar alleen maar het pad volgen.

walkerinwoods Oct 7, 2021

Dank u wel, Woods en Ivan

• Photo of Landerfanten
    Landerfanten Feb 14, 2022

De uitgebreide beschrijving maakte me erg benieuwd en de verwachtingen werden helemaal ingelost. Veel afwisseling in landschappen, riviertjes, banken om te picknicken… Kortom: een ideale wandeling van een tweetal uur.

walkerinwoods Feb 14, 2022

Bedankt. Ivan en Woods

• Gjtokkel Dec 25, 2022

Prachtige wandeling die we in de winter hebben afgelegd. Trek wel hoge wandelschoenen aan want hier en daar is het behoorlijk blubberig en nat.

• Photo of Kris Briers
    Kris Briers Jun 9, 2024

Prachtige wandeling! Zeer goed te volgen.
    Dank je wel om deze te delen!