A Mesa-Castro-Camino Primitivo (6a etapa)

Photo ofA Mesa-Castro-Camino Primitivo (6a etapa) Photo ofA Mesa-Castro-Camino Primitivo (6a etapa) Photo ofA Mesa-Castro-Camino Primitivo (6a etapa)

May 18, 2024
May 2024

•   4.9 5 Reviews

near La Mesa, Asturias (España)

APROXIMACIÓ : Sortida des de l’Alberg -Restaurant Miguelín.

ULL DE PEIX : Grau de dificultat física d’aquesta ruta segons el Mètode SENDIF és de (1799)=Molt Exigent —La valoració personal que en faig és d’una ruta (Moderada a Exigent sobretot per a la seva llargària.

RUTA : Sortida des de l’Alberg-Restaurant Miguelín-seguim la carretera asfaltada en forta pujada-guanyant 175 metres de desnivell en 1,6 km-fins arribar al llom d'una serra on hi ha instal·lats molins eòlics. Les vistes són magnífiques— però avui,no hem pogut veure-les (Hem agafat un dia de pluja i amb molta boira)

Iniciem la que possiblement és la baixada més llarga de totes les baixades de tots els Camins de Sant Jaume-al principi seguim una pista ramadera de terra i pedra…al poc veiem l'embassament de Salime al fons i el poble de Grandas de Salime-La baixada, és divideix en tres parts—La primera, per una ampla pista de terra i pedra en prolongades ziga-zagues-on anem perdent altitud a poc a poc però de forma constant—La segona per pista forestal de terra, que avança planejant i fins i tot té alguna curta pujada, i on sembla que ens anem allunyant massa de l'embassament, el qual queda a baix a la nostra esquerra—La tercera part comença quan abandonem aquesta pista per agafar un bonic sender a mà esquerra, que avança en ziga-zaga per l'interior d'un bosc fins a desembocar a la carretera que, per l'esquerra, ens porta a la presa de l'embassament.. molt maco si com he dit abans haguéssim tingut vistes.

Seguim la carretera en pujada constant, al llarg d'una mica més de quatre quilòmetres (des de la presa), en un tram molt monòton—Senyalitzat a mà esquerra agafem un bonic corriol que en 1,5 km ens deixarà a Grandas de Salime.. continuem per corriols i camins en lleugera pujada—amb la carretera una mica allunyada a mà esquerra, arribem a Castro.

Ruta de Albergue Miguelin a Capilla de San Martín y Santa Bárbara passant per:
- Capilla de Santa Marina de Buspol (2.3 km)
- Mirador Boca Ballena (8.1 km)
- Embalse de Salime (8.5 km)
- Mirador Embalse (10.2 km)
- Colegiata San Salvador (14.2 km)
- Capilla de la Esperanza de Malneira (18.1 km)
- Castro ( 23.07 km )

OBSERVACIONS:
***Tota activitat relacionada amb aquest track queda sota la responsabilitat de la persona que la realitzi. La informació facilitada és mera referència personal sobre aquesta.
*Fotos d’inici a final
*Durada de la ruta 7:18’min.
*Recordeu,s’ha de pujar a la muntanya com un vell,per arribar-hi com un jove.

PictographRiver Altitude 2,562 ft

Colegiata San Salvador

• Photo of Pere Homs Joaquim
    Pere Homs Joaquim May 18, 2024

Tercer dia de "camino" i no pas sense dificultats.
    Ara! , el bon entrenament fet a l'Empordà ajuda força.
    Ànims i demà tornem-hi!

• jmoradell May 18, 2024

Una ruta molt maca .. no hem tingut sort la pluja i la boira ens ha fet la guitza

• jberenguer49 May 18, 2024

Ruta molt interessant per la varietat de camins, amb una forta pujada, però molt bonica.

• Robert Figueras Gimbernat0505 May 18, 2024

Día du, lleig, ha plogut tot el sant día,
    La ruta hauria estat molt biónica, donan la Volta a un pantant pecios, pero aixo es el “. La ruta ploguen no es fácil perquè tens que pasar literalment per dintre bases d’aigua. Pero anem fen.

• pebeba21 May 20, 2024

Molt bona ruta una mica dificil amb pluja pero molt interesant.

• Photo of Qfelip
    Qfelip May 20, 2024

Pere Homs Joaquim : Gràcies per seguir-nos i valorar-nos !!