977. Stein

January 31, 2021
January 2021

near Stein, Limburg (Nederland)

Tijdens deze gemakkelijke en afwisselende wandeling, wandelt u via een leuk hol pad het dorp uit en volgt u een prachtig voetpaadje langs een beekje. U loopt door een mooi park met vijvers en dan loopt u even langs het Julianakanaal. Dan klimt u omhoog en wandelt u langs een steilrand met prachtig uitzicht. U maakt een leuk ommetje door een bos en dan komt u in de oude kern van Elsloo. Hier duikt u het park in en via leuke voetpaadjes komt u bij het mooie Kasteel Elsloo. De terugweg wandelt u een flink stuk langs het Julianakanaal en via verrassende paadjes komt u weer in Stein. In Elsloo zijn 3 pauzemogelijkheden maar er staan ook voldoende zitbanken. Na afloop kunt u het Archeologiemuseum en kasteel Stein bezoeken, beslist de moeite waard. Bij het startpunt is een prachtig terras! TIP: Verwen u zelf en start de wandeling met een uitgebreid ontbijt bij LUNA Eten & Drinken, alleen op zat. en zond., wel reserveren! U kunt ook de wandeling starten in Elsloo en halverwege fijn pauzeren bij LUNA Eten & Drinken.