937. Klimmen

January 30, 2021
January 2021

near Dolberg, Limburg (Nederland)

Tijdens deze heuvelachtige en panoramische wandeling over de groene heuvels van Zuid-Limburg, wandelt u eerst naar de buurtschap Koulen en dan volgt een zeer panoramisch pad over de Döalkesberg, langs mergelgrotten omlaag naar de Geul. U passeert het mooie Kasteel Genhoes en dan klimt u door het prachtige Gerendal omhoog. Via een leuk voetpad komt u in Scheulder waar een café is om te pauzeren. De terugweg gaat door een bos en een lang trappenpad omlaag en dan loopt u langs de bosrand naar Schin op Geul. Via leuke voetpaadjes langs de Geul komt u bij de kerk en het station. Dan loopt u omhoog naar de buurtschap Termaar en via een leuk pad komt u weer bij het beginpunt. Aan het einde kunt u op het mooie terras of binnen bij de open haard nog nagenieten. Proef eens een heerlijke pannenkoek. Als u de lange route loopt kunt u ook starten bij de kerk van Scheulder en fijn pauzeren bij Rustpunt Achterum. U kunt kiezen uit 3 afstanden.

Start

• Photo of MarietDl
    MarietDl Sep 27, 2021

Was een mooie tocht. Goed te volgen, zaten enkele pittige heuveltjes in
    Maar de vergezichten waren daarom zeker zo mooi.
    Deze tocht loop ik zeker nog eens.
    gr. Mariet

• lise75 Sep 18, 2022

Prachtige route. Alleen het stukje richting gevelvoetpad lijkt niet meer te bestaan? We hebben klein stukje omgelopen. Verder top!