902. Simmenrath

January 29, 2021
January 2021

near Simmerath, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Deze afwisselende Eifeltocht, begint met een leuk paadje langs het riviertje Kall en dan loopt u naar het imposante Eifelkreuz. Dan volgt een bijzonder stuk langs de Westwall, ook wel Siegfriedlinie genoemd. Veel van de duizenden betonnen tanden staan hier in het moeras en geeft een heel aparte sfeer. Ook passeert u het bijzonder Heckkreuz. Dan wandelt u over een rustig weggetje naar het dorp Eicherscheid waar een bakker is. De terugweg loopt u door het bos omlaag naar de Brommersbach en dan volgt een flinke klim naar het dorp Huppenbroich. Via veldwegen komt u dan weer bij café Peters waar u kunt afsluiten met Kaffee und Kuchen. Neem zelf proviand mee. Er staan genoeg zitbanken onderweg. Behalve de klim door het bos naar Huppenbroich is dit een gemakkelijke Eifelwandeling. Op alle dagen kunt u de wandeling starten met een Frühstuck. Op zondag zelfs met een uitgebreid ontbijtbuffet. Voor het ontbijt op zondag v.t.v. even bellen.