#9.Lübbey (Çamyayla-Ödemiş) - Gölcük (Zeytinlik-Ödemiş) /

November 21, 2023
November 2023

•   4.2 2 Reviews

near Elmedenler, İzmir (Türkiye)

Bu etapla ilgili bilgi ve görüşleriniz için etap gönüllümüz Mesut Şimdi ile iletişime geçebilirsiniz.
Mobil: 05336567432
Köylerde bulunan Efeler Yolu Dostu İşletmeler ile ilgili temel bilgiye www.efeleryolu.com adresinden ulaşabilirsiniz.

For your information and opinions about this route, you can contact our route volunteer Mesut Şimdi.
Mobile: 05336567432
You can find basic information about Efeler Way Friendly Establishments in the villages at www.efeleryolu.com web page.

• Photo of İsmail Aykan
    İsmail Aykan May 19, 2024

Rotayı tersten yürüdüm zor fakat çok güzel bir rota. Belli alanlar uçurum kenarındaki patikalardan ilerliyor. Yükseklik korkusu olanlar için zor olabilir. Rota paylaşımında çeşmeler işaretlense daha bilgilendirici olabilirdi. Aşırı güneşli havalarda ve yagmurlu havalarda yürümese daha iyi olur. Lübbey'deki deredeki köprüye inerken ki işaretler yetersiz, dikenler büyüdüğü için görülmüyor. Geneli patikalardan geçen bu güzel rotada emeği geçenlere teşekkürler

• Photo of didim_09
    didim_09 May 20, 2024

Bu parkuru 19 Mayıs 2024 PAzar günü Biz Bize Doğa Sporları Kulübü olarak 19 arkadaşımız ile birlikte tersten (Gölcük Gölü' nden Lübbeye olacak şekilde yürüdük. Parkurun başlangıç kısmında işaretlemeler çok güzel. Ortalarında da iyi seviyede, GPS desteği olmasında fayda var diyebilirim. 6,5 nci kmde asfaltın kenarındaki evden su takviyesi yapabilirsiniz bahçesinde çeşme var. Ayrıca 9,8 nci km.de yol kenarında su var. Harita üzerinde işaretli olan 11,5 nci km de ise cılız akan bir kaynak mevcut. Parkurun 18 nci km sinde dere yatağına indiğinizde işaretler görünmüyor, burada GPS desteğiniz olsada yanılabiliyorsunuz, benim rotamı incelerseniz yanlış gidip geri döndüğümü göreceksiniz. Burada dikkatli olun siz bu hataya düşmeyin. Dere içerisinden devam edeceksiniz. Yaklaşık 30 metre sonra soldan patika devam ediyor işaretler yeniden karşınıza çıkıyor. 19,8 nci km de son dere yatağına girildiğinde eski yapının yanına gelince derenin karşı tarafına geçecek yol yada işaret görünmüyor, dikkatli olursanız eski yapının yanındaki basamaklardan inerek dere üzerindeki köprüden karşıya geçebilirsiniz. Bitki örtüsü biraz fazla hızlı büyüdüğü için rotalar kapanmış.
    Rotanın oluşturulmasında, işaretlenmesinde vb. her konuda emeği geçenlere sonsuz teşekkürler. Sıcak havalarda zor, serin havalarda güzel bir rota. Günlerin uzun kısalığına göre zaman tayin edilmeli, kondisyonu olan gruplara uygun, kondüsyonsuz olan gruplar parkuru ara noktalardan kısaltarak değerlendirebilir.

• Photo of elvishuseyin
    elvishuseyin May 22, 2024

Lübbey ismi Kral Sardes'in oğlunun ismi. Eski zamanlarda yol güzergahındaymış. 1982 de hala elektrik gelmeyince yukarı yaylaya taşınmış sakinleri. Aşağıda rota üzerindeki ırmakta bulunan eski bina 1932 de Almanlar tarafından yapılan elektrik santrali.

elvishuseyin Lübbey ismi Kral Sardes'in oğlunun ismi. Eski zamanlarda yol güzergahındaymış. 1982 de hala elektrik gelmeyince yukarı yaylaya taşınmış sakinleri. Aşağıda rota üzerindeki ırmakta bulunan eski bina 1932 de Almanlar tarafından yapılan elektrik santrali köyde okula ve kahveye elektrik vermiş. Tırmanıştan sonra yamaçlarda yürüyüş var. 1 çeşme, içilebilir ırmak ve ara ara evler var. Ormanlık alan yürüyüşü, toprak yol ve kısa asfalt yürüyüşü var. Önemli noktalarda İşaretler malesef yok.