8º etapa GR-92 Roses a Castello d´ Empuries

Photo of8º etapa GR-92 Roses a Castello d´ Empuries Photo of8º etapa GR-92 Roses a Castello d´ Empuries Photo of8º etapa GR-92 Roses a Castello d´ Empuries

November 28, 2017
November 2017

near Roses, Catalunya (España)

Tornar a caminar pel GR-92 se'ns fa estrany , com el fill pròdig que torna a la llar, cinc mesos hem hagut d'esperar , per quadrar aquesta sortida , i trepitjar de nou per la sendera de marques blanques i vermelles , de tornar a gaudir dels paisatges d'aquest Alt Emporda Dia bonic i assolellat , amb bona temperatura i sense vent de tramontana , pura temptació per als senderistes per caminar , partim de la Ciutadela de Roses , la ruta es desvia cap a l'interior , anem per camins amples de bon caminar fins a la Bassa de cami Ral , actualment amb molt poca aigua , a 1600 metres el Gr gira cap a l'esquerra per una carretera , nosaltres preferim seguir recte i acostar-nos al punt d'observació d'aus aquàtiques del Estany de Vilaur , les garses i grullas són tot un espectacle , cautelosas caminen amb les seves potes xanqueres buscant alguna cosa que menjar entre la vegetació d'aiguamoll ,i nosaltres sorpresos d'aquesta elegància , aquesta cautela , els cormoranes aguaitant des dels troncs secs i morts de les ribes algun animalot per donar batalla . Sortim de la caseta en silenci respectant la intimitat dels estanys , tornem al GR per una senda entre animals domèstics , vaques , cavalls i algun borrico . Ara anem per una carretera veïnal asfaltada , poc després de creuar el Rec del Madral seguim per una senda que ens porta al pont de Da Vinci , el canal de reg esta completament sec, uns metres mes i ens trobem a les portes de Castello , entrem pel carrer Marin , passant pel safareig , la Sinagoga i la Basilica , quedant-nos en l restaurant el Raco. Hem caminat Inma , Ana , Anna , Duli , Mariluz , Rosa , Montse , Joaquim , Felipe , Carlos , Manolo i Julian SENDA VIVA.

Volver a caminar por el GR-92 se nos hace extraño , como el hijo pródigo que vuelve al hogar, cinco meses hemos tenido que esperar , para cuadrar esta salida , y pisar de nuevo por el sendero de marcas blancas y rojas , de volver a disfrutar de los paisajes de este Alt Emporda Día bonito y soleado , con buena temperatura y sin viento de tramontana , pura tentación para los senderistas para caminar , partimos de la Ciutadela de Roses , la ruta se desvía hacia el interior , vamos por caminos anchos de buen andar hasta la Bassa de cami Ral , actualmente con muy poca agua , a 1600 metros el Gr gira hacia la izquierda por una carretera , nosotros preferimos seguir recto y acercarnos al punto de observación de aves acuáticas del Estany de Vilaur , las garzas y grullas son todo un espectáculo , cautelosas caminan con sus patas zancudas buscando algo que comer entre la vegetación de humedal ,y nosotros sorprendidos de esa elegancia , esa cautela , los cormoranes acechando desde los troncos secos y muertos de las orillas algún animalillo para dar batalla . Salimos de la caseta en silencio respetando la intimidad de los estanques , volvemos al GR por una senda entre animales domésticos , vacas , caballos y algún borrico . Ahora vamos por una carretera vecinal asfaltada , poco después de cruzar el Rec del Madral seguimos por una senda que nos lleva al puente de Da Vinci , el canal de riego esta completamente seco, unos metros mas y nos encontramos a las puertas de Castello , entramos por la calle Marin , pasando por el lavadero , la Sinagoga y la Basilica , quedándonos en l restaurante el Raco. Hemos andado Inma , Ana , Anna , Duli , Mariluz , Rosa , Montse , Joaquim , Felipe , Carlos , Manolo y Julian SENDA VIVA.