Photo of8 nci GELENEKSEL ILGAZ DAĞI KÜÇÜKHACET TEPESİ CUMHURİYET TIRMANIŞI, 11 Kasım 2012 Photo of8 nci GELENEKSEL ILGAZ DAĞI KÜÇÜKHACET TEPESİ CUMHURİYET TIRMANIŞI, 11 Kasım 2012 Photo of8 nci GELENEKSEL ILGAZ DAĞI KÜÇÜKHACET TEPESİ CUMHURİYET TIRMANIŞI, 11 Kasım 2012

Very difficult
November 12, 2012
November 2012

near Yayla, Çankırı (Türkiye Cumhuriyeti)

Çankırı Valiliği ile TDF Çankırı Temsilciliği ve Çankırı Dağcılık Doğa Sporları ve Arama Kurtarma Kulübü tarafından düzenlenen VIII. GELENEKSEL ILGAZ DAĞI KÜÇÜKHACET TEPESİ (2546 m) CUMHURİYET TIRMANIŞI bu yıl 11 Kasım 2012 tarihinde gerçekleştirildi. Yönetici Hocamız Ekrem İpekçi liderliğinde sporcularımız Metin Öz, Hüseyin Güçlü, Önder Güngör, Kazım Keskin, Murat Sinik, Ayça Özsoy Sinik ve Metin Kurt'tan oluşan 8 kişilik Ankara Ekibi bu etkinliğe katılmak üzere 10 Kasım 2012 tarihinde Ankara'dan yola çıktık.
Çankırı'da Sultan Süleyman Camii (Büyük Cami) yakınında Derya Restorant'ta Sefer Türkmen Ustanın mükemmel menüsünden seçilen Yoğurtlu Çorba, Kiremitte Kuru Fasulye, Sarımsaklı Cacık ve Bamya Çorbasının tadına baktık.
Müteakiben Çandağ Kulübü Başkanı Sevgi Şima Dede Hanım ile buluştuk. Takdim edilen çaylar eşliğinde kısa fakat çok hoş sohbetimiz oldu. Sevgi Şima Hanımın bu nezaketi için kendilerine çok teşekkür ediyoruz. Bu vesileyle Çankırı İlimizin ana caddesinde kısa bir tur atmış olduk.
Kamp atmak üzere Mülayim Yaylasına ulaştığımızda karanlık basmıştı. Hafif bir sulusepken altında geniş kamp sahasında uzun çam ağaçları altında çadırlarımızı kurduk. Kamp olur da ateşi olmaz mı? Yaş dalların tutuşması başlangıçta biraz zorluk çıkardı ise de usta kampçılarımız sayesinde başardık. Saatlerce ateş etrafında sohbet ettik, paylaşılan azıklarımızla çayımızı içtik, Metin Öz hocamızın portatif radyo setinden ve Metin Kurt ile Hüseyin Güçlü''ün mp3 kayıtlarından türküler ve şarkılar dinledik.
Sabah 06:00 da Cumhuriyet Tırmanışının heyecanıyla uyandık. Bütün gece giderek şiddetini artıran fırtına yüksek kotları tamamen beyaz bir örtüyle kaplamıştı. Kampımızı topladık ve aracımıza yerleştirdik. Ayak üstü alınan çay, pasta ve tatlı türü bir atıştırma sonrası Çankırı Ekibi de başlangıç noktasına geldi. Böylece TDF Çankırı Temsilciliği Başkanı Mustafa Karatatar hocamızın liderliğinde, Çandağ Kulübünden, Zonguldak Kdz Ereğlisi Dağcılık Kulübünden ve Kocaeli'nden gelen katılımcılarla birlikte biz Ankara Ekibi, toplam 30 kişilik bir grub halinde Mülayim Yaylasından (1540 m) tırmanışa başladık.
Mülayim yaylasına yağmur halinde düşen yağış yükseldikçe, önce sulusepkene, sonra kara ve 2000 m kotundan sonraki çıplak yamaçta şiddetli rüzgar eşliğinde tipiye dönüşecekti.
1 saatlik bir tırmanıştan sonra kısa bir kahvaltı molası verildi. Bu bölümde tırmanış temposu oldukça hızlı idi. Yoruldum. Yürüyüş liderimize bu tempoyu kaldıramayacağımı söyledim. Anlayışla karşıladılar ve hızı biraz yavaşlatabileceğini açıkladılar.
1800 m kotuna kadar rahatça tırmandım. Kar seviyesi yükselmeye başladı. Karlı ve çok dik bir yamaçta tırmanmak ve grub hızına uymaya çalışmak gerçekten beni bitirmek üzereydi.
2000 m kotunda ekibimizden Önder Güngör durumumu anlamış olacak ki israr etti ve küçük sırt çantamı aldı. Çok rahatladım. 5 kg lık çantanın beni bu kadar zorlamış olmasına doğrusu çok şaşırdım. Tipi ve rüzgar şiddetini çok artırdı. Bazı noktalarda ayakta durmak bile maharet gerektiriyordu. Önder Güngör kardeşim bile benim çantamı taşımak zorunda kaldığı için yorulmuştu. Ekibimizden Murat Sinik kardeşim çantamı Önder Güngör'den aldı ve zirveye aşıp tekrar 2300 m kotuna indiğimizde bana verinceye kadar taşıdı. Ben ancak kendimi taşıyabildim.
Değerli sporcu kardeşlerim benim için unutulmaz bir vefakarlık gösterdiler ve Cumhuriyet Tırmanışını tamamlayabilmemi sağladılar. Kendilerine minnettarım.
Zirvede göz gözü görmüyordu. Bıyıklarımız ve saçlarımız ağarmış ve biraz yaşlı görünümündeydik. Rüzgar sebebiyle yaşaran gözlerimden süzülen gözyaşımın yüzümde donduğunu hissediyordum. İnanılmazdı. Zirvede Türk Bayrağımızı açarak düzensiz çok kısa bir duruşu ancak yapabildik.
Liderimiz Mustafa Karatatar hocamız zirveyi aşarak tepenin öte yamacından inileceğine ve bu rotanın daha kısa olacağına karar verdi. Epeyce iniş yapıldı. Fakat sis vardı ve yönümüzü şaşırdık, hedeflediğimiz rotayı tutturamadık. Daha ileri gitmenin tehlikeli olabileceği dikkate alındı ve tepe yamacında sola kıvrılarak ve hem de yavaş yavaş alçalarak, zirveye çıktığımız ize tekrar kavuşabilmek amaçlandı. Başarılı bir şekilde zirveye çıktığımız iz ile buluşuldu. Bu noktada verilen kısa bir dinlenme ve atıştırma molasını takiben inişe başladık. Saat 15:00 sularında başlangıç noktasına ulaştık.
Önceki yıllarda 7 kez yapılmış olan bu tırmanışların hepsine katılmış Çankırılı sporcuların ifadelerine göre böylesi bir tırmanış ilk kez oluyormuş. Çetin kış şartları altında yapılan bu başarılı tırmanışın farklı bir önemi olduğu vurgulandı. Gururlandık.
Dönüşte Çankırı'ya tekrar uğradık. Bu kez de Çandağ Kulübü sporcularından Selcen Öksüz ve Ayşe Karadeniz Hanımlar bizleri karşıladılar. Çankırı misafirperverliği ile bizleri ağırladılar. Düğün Çorbası ve Konyanın Etli Pidesi ikram ettiler. Çaylar ve sohbetlerle dolu sıcak bir mekanda dostluğumuzu perçinledik. Çankırı Dağcılık Doğa Sporları ve Arama Kurtarma Kulübü'nün bu değerli sporcularına Ankara Ekibi olarak çok teşekkür ediyoruz.
Teşekkürlerimizin en büyüğünü 8 inci Geleneksel Ilgaz Dağı Küçükhacet Tepesi Cumhuriyet Tırmanışına katılmamızı sağlayan Ekip Yöneticimize ayırdık. Sağol Ekrem İpekçi Hocam.