8/09. Sant Joan de l'Erm Vell - Refugi de la Basseta

Photo of8/09. Sant Joan de l'Erm Vell - Refugi de la Basseta Photo of8/09. Sant Joan de l'Erm Vell - Refugi de la Basseta Photo of8/09. Sant Joan de l'Erm Vell - Refugi de la Basseta

6 mi
August 25, 2009
August 2009

near Montenastró, Catalunya (España)

Com arribar-hi. Entre Rialp i Llavorsí, a mà dreta surt una ctra. que condueix a les pistes de PortAiné. Ben amunt, surt una pista a mà esquerra (en un revolt) i que, en 5 km, ens durà a Sant Joan de l’Erm Vell (poble abandonat). La pista convé fer-la amb un 4x4, però jo l’he feta en un Honda Cívic sense problemes, però patint en dos o tres punts. També, fent cap al refugi, es pot accedir en cotxe des de Montferrer (N-260) i Castellbó; i en 4x4 des de Rubió, al port del Cantó.
Ruta. És uns passejada fàcil, còmoda i agradable, en la qual hem trobat maduixetes i bolets (pets de llop, apagallums, mollerics...). Deixem el vehicle a St. Joan de l’Erm Vell i anem per la pista com indiquen els pals informatius, seguint marques grogues (tota la ruta molt ben indicada). Compte a la mitja hora caminada, perquè hem deixar la pista, per anar a l’esquerra: hi ha un pal informatiu, però jo distret me l’havia passat. Poc després hem de tornar a trencar, ara cap a la dreta, i seguir fins al Refugi de la Basseta. Aquí és molt fàcil trobar per on continuar, ja que hi ha indicadors per tot arreu i la senyalització és perfecta. Si l’anada ha estat molt guapa, la tornada ho és més (entre boscos, barrancs, rierols, vegetació...). Deixem el refugi, baixant per un sender fins a trobar el barranc i rierol del Forcat; el seguirem una estona i quedarà a la nostra esquerra; al poc el creuem per un pontet i entrem en els boscos de St. Joan de l’Erm, amb alguns dels pins –soques, branques i líquens- dignes de fotografia. Cal estar atent, perquè 10min abans d’acabar el recorregut hem de deixar la pista per agafar un corriol que puja a mà esquerra; ens durà a la font del Cobert i a St. Joan de l’Erm Vell.
Durada. Ha estat de 3h 20min, però cal tenir en compte que aquest temps inclou 30min per dinar (a l’esplanada del refugi), 5min perduts al principi i el temps de fotografies i recol•lecta de fruits del bosc.

Barranc del Forcat

St Joan de l'Erm Vell

• Photo of CANKAKO
    CANKAKO Aug 26, 2009

Eiiihhh!!! radua com "Xalas".... ara falten els ceps....No facis mes rutas que m'estan guanyant.

• Photo of lluisradua
    lluisradua Aug 30, 2009

Seseras, que si no espaviles, et quedaràs enrera...
    Ah! El David ha fet Carros de Foc en 13 20min.