663. Moulin du Ruy

January 8, 2021
January 2021

near Dessus Heilrimont, Wallonia (Belgique)

Tijdens deze dagtocht door de Ardennen wandelt u naar het dorp Borgoumont en dan klimt u door de bossen omhoog naar het oude gehucht Cour. Dan komt u in Andrimont. Hier volgt u een ruig pad omhoog naar het bezoekerscentrum en museum in de Venen van Malchamps. Bij het bezoekerscentrum kunt u wat drinken, open van Di t/m Vr. Weekend gesloten! Het museum is wel open. Dan maakt u een leuk rondje door Domain de Bérinzenne over houten vlonderpaadjes. Dan begint de langste afdaling uit de wandelgids. U loopt weer naar Andrimont en dan volgt u een mooi panoramisch pad omlaag naar het dal van de Roannay. Neem voldoende proviand mee en doe bij nat weer waterdichte schoenen of laarzen aan. U hoeft geen steile hellingen op maar de klim is wel lang. U kunt de route bij Andrimont inkorten tot 10 km. (Bij de Vlaamse eigenaars is een leuk terras en u kunt, indien aanwezig, altijd aankloppen voor een kop koffie. Ook kunt u de molen bezoeken). TIP: Blijf lekker slapen in Neu Moulin in een van de appartementen en doe de volgende dagen nog wandeling 553 en 621.