۶۰- آهار تا آبشار شکرآب ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱

July 12, 2022
July 2022

near Mazra‘eh-ye Shakar Āb, Tehran (Iran)

به نام‌ خدا
از دهیاری آهار تا آبشار شکراب، حدودا یک ساعت و نیم طی مسیر زمان لازم داره. بیشتر مسیر هموار و اصطلاحا کفیه، البته یه جاهائی هم پرشیب میشه، اما در مجموع فشاری نداره. این مسیر حدود ۵ کیلومتر راهه و رفت و برگشت جمعا ۱۰ کیلومتری میشه. اواخر مسیر امام‌زاده است که مکان مناسبی برای استراحت و صرف صبحانه یا ناهار.
در کل مسیر آب هست، اما برخی از چشمه‌ها به نظر پس‌آب کشاورزی باشه، گرچه شکل و شمایل چشمه داره ولی به نظر صاف و تمیز می‌رسه.
جالب اینکه در اکثر مسیر باغات گیلاسه و بسیار دیدنی. فصل بهار موقع شکوفه دادن و تیرماه بابت برداشت محصول، زمانهای خوبی برای رفتن به اینجا می‌تونه باشه.
بالای آبشار، چیز دیدنی نداره. امتداد رودخانه است و حتی یه جای مناسب برای نشستن هم دیده نشد. لذا اصلا توصیه نمیشه بالای آبشار برید، مگ اینکه قصد صعود به قله‌های آن داشته باشید.
ابتدای مسیر هم روستا و محیط روستائیه، من خیلی از وضعیتی که داره خوشم نیومد، یه جورائی شده ساختمان‌های بی‌قواره شهری در دل روستا، خیلی بی‌روح و آزاردهنده به نظر میرسه. از این‌جور ساختمان‌های توی شهر دیده بودیم، اما جاش اینجا خیلی زیادیه. کاش حتی کسی هم که دوست داشت اینجا ویلا داشته باشه، به همون سبک و سیاق روستائی، ویلا می‌ساخت.