6 vrhova Šćita

5 hours one minute
November 28, 2020
November 2020

near Bare, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Područje planine Šćit, koja je ogranak Vranice prema Busovači, je poznato po nalazištu rijetkog kristalnog minerala hijalofan.
Kružna tura: Luke - Osojski potok - Podolnice - Šćit (1781 mnm) - Poljana - Luška (1673 mnm) - Šćitski do - Đogat (1564 mnm) - Grenovice (1623 mnm) - Čardak (1650 mnm) - Skijalište Busovačke staje - Lokva - Kicelj (1600 mnm) - Suha voda - Luke. # staza nije markirana # Teren obiluje vodom.
Dolazak autom na Luke, gdje se nalazi šumarska kuća, nastrešnica i voda, iz pravca Busovače na Tisovačku ulicu porede stadiona i izletišta Tisovice. Iza rampe je dobar makadam, ići lijevo sve do vikend naselja sa skijalištem Pridolci. Od Pridolaca je blago spuštanje solidnim makadamom do Luke, stati na vidikovcu Crvene stijene iznad kanjona Kozice.
Opis ture: Od šumarske kuće u Lukama krenuti makadamom uz potok Kozice. Na prvom skretanju, gdje šumarija izvlači balvane, preći Kozicu i peti se šumskim drumovima prema vrhu Šćita prateći Osojski potok. Ispod vrha su Podolnice, proplanak sa kojeg se lijevo odvaja drum za Meteljku i Šćitsku kosu. Nama je cilj bio vrh Šćita, 1781 m nv, pa smo pratili desni odvojak druma i izašli šumom na vrh gdje ima trigonometrijski kamen. Sa vrha smo pratili greben prema Luškoj i preko Poljane, ne spuštajući se desno u Luške staje, izašli na vrh Luška (1673 m nv, nije obilježen) prije kojeg se nalazi nastrešnica. Sljedi spuštanje šumskim drumom za izvlačenje balvana u Šćitski do, pa uspon prema vrhu Đogat (1564 m nv, nije obilježen). Vraćamo se na stari šumski put i penjemo na vrh Grenovice (1623 mnv, nije obilježen). Opet se vraćamo na šumski put pa preko livade uzbrdo na vrh Čardak (1650 mnv, nije obilježen) sa kojeg se pruža lijep pogled na ostatak Vranice sa jedne strane i kotlinu rijeke Lašve, od Viteza prema Zenici, sa druge strane. Priječenjem brzo dolazimo na vrh skijaške staze sa liftom i spuštamo do HVO spomenika na Busovačkim stajama. Od spomenika idemo desno, pored pl.kuće "Mirko" iznad vikend naselja i desnom cestom blago naviše prema poljani Lokva. Pri spuštanju cestom smo skrenuli desno u šumu na vrh Kicelj (1600 mnv, obilježen gomilom kamenja) i kroz šumu vratili na cestu za Suhu vodu. Silazimo sa ceste i idemo pored desnih kuća opet na cestu. Dalje smo pratili cestu ali smo koristili stare kratice da bi se vratili na cestu koja se lijevom obalom Kozice spušta iz Luških staja u Luke.