Photo of6] EL PRAT DE LLOBREGAT a LA BARCELONETA: La Foixarda,Port Olímpic, Castell de Montjuïc,Port Vell (Anada-la costa) Tornada Metro Photo of6] EL PRAT DE LLOBREGAT a LA BARCELONETA: La Foixarda,Port Olímpic, Castell de Montjuïc,Port Vell (Anada-la costa) Tornada Metro Photo of6] EL PRAT DE LLOBREGAT a LA BARCELONETA: La Foixarda,Port Olímpic, Castell de Montjuïc,Port Vell (Anada-la costa) Tornada Metro

-16 ft
November 18, 2023
November 2023

near El Prat de Llobregat, Catalunya (España)

Etapa 6/7. EL PRAT DE LLOBREGAT a LA BARCELONETA (Barcelona), des del Pàdel El Prat de Llobregat, Pont de Mercabarna, Zona Franca, La Foixarda, Port Olímpic, Castell de Montjuïc, Drassanes, Colon, Maremagnum, Port Vell...

Track només anada, tornada amb Metro.

Avui una etapa més del meu projecte de 7 ETAPES: Des de "TARRAGONA a BARCELONA" PER LA COSTA. De sud a nord, seguint el GR 92 del Mediterrani, Camins de Ronda o sense camí senyalitzat, simplement vorejant el litoral. Recorreguts lineals només d'anada, i retornant en tren, doncs la majoria de les estacions de tren queden a prop de la costa. De fet, només em quedava per fer aquesta etapa per unir el tram costaner de Tarragona a Tamariu (Costa Brava).

Aquesta sisena etapa del projecte "resseguint la costa" des de Tarragona a Barcelona és la més allunyada del mar, doncs hem de salvar el polígon industrial de la Zona Franca, el Port de Barcelona i el tren,... indrets on està prohibit passar. De fet, no trepitjarem cap platja! Semblava una etapa de pur tràmit per ciutat, però hem aprofitat per visitar el túnel de LA FOIXARDA (zona d'escalada urbana), l'ESTADI OLÍMPIC, el CASTELL DE MONTJUÏC, passejar pel MAREMÀGNUM, el PORT VELL dinar a La Barceloneta... fent comunió amb els turistes i gent "variopinta" en un dia molt xulo.

Ruta lineal, on hem evitat la part industrial de la Zona Franca en la mesura del possible. A l'aventura en la jungla d'asfalt!!!

Avui m'ha acompanyat un intrèpid coneixedor de la zona franca i port de Barcelona.... de fet va estar ahir currant aquí, al moll, jejeje i com ell explica: "Hem intentat fer un recorregut el més directe possible, però a la vegada buscar el màxim de zona verda, objectiu difícil al haver de creuar el polígon industrial de la Zona Franca de Barcelona. Un cop feta la etapa, no ens ha desagradat"

Següent etapa: 7] De BARCELONA a MONTGAT per la costa, passant per Arc de Triomf, Parc de la Ciutadella, La Barceloneta, el Fòrum, Sant Adrià de Besòs, Badalona i acabant a Montgat, on comença el Maresme (Ruta només anada. Tornada en tren R2).

~~~~~~~~~~~~~~
■ Inici: Pàdel Barcelona - El Prat.
Aquí hi ha una petita zona d'aparcament gratuït. [També podríem començar el recorregut a l'aparcament de la RENFE / METRO DE EL PRAT DE LLOBREGAT, a prop del centre del Prat, tot i que la ruta s'allargaria uns 3 km més].

■ RECORREGUT:

Pàdel Barcelona- El Prat.
Delta restaurant.

MIRADOR del CAMÍ DEL SORRAL (Torre del Parc Fluvial Baix Llobregat): Pugem 76 graons (escales de cargol metàl.liques) fins a dalt d'aquesta gran torre-mirador. Es pot pujar i tens una bona vsta del riu Llobregat i Barcelona al fons. BVeiem el Castell de Montjuïc, cap onens dirigim.

Font. GR 270 DEL LLOBREGAT! Direcció a l'Anella Verda / desembocadura del Riu Llobregat.

PONT DE MERCABARNA. Creu el Riu Llobregat per aquest pont amb pas peatonal, davant la Nissan (més enllà es veu el pont de Nelson Mandela, per on també podem creuar el Riu Llobregat).

Seguim per un caminet de sorra, al costat de la carretera (Carrer K Zona Franca).

METRO 'Mercabarna' L9 . Caminet de sorra que fa circumvalacio zona franca, on hi ha moltes indústries (Parc Logistic)

Creuem el carrer pel pas peatonal i resseguim el perímetre de la Nissan. Ronda Litoral.

Creuem el CARRER 13 i ens fiquem al PARC LOGISTIC de la ZONA FRANCA 'ZF' , on hi ha empreses estatals, la Volkswagen... és l'Avinguda Parc Logístic, caminem per la vorera, sortejant una zona d'obres.

METRO 'Parc Logístic' L9 sud. Vorera. '

Pas peatonal subterrani, en direcció Av. Joan Carles I, segon el pal indicador.

CARRER MOTORS.

PASSEIG DE ZONA FRANCA: gir esquerra (cruïlla carrer Motors, ITV Rodi Motors..). Es veu el cementiri de Montjuic.

Caminem per la vorera d'un ample avinguda, amb concessionaris, alts edificis....

Passem davant del Mercadona.

Restaurant Taberna vasca MAI ONA (es dina molt bé, al menú alubias pintas, etc). Pancartes Amnistia" (ahir signada la Llei d'Amnistia / investidura Pedro Sanchez).

METRO 'Foc' L10 sud.

C/ del Foc: pujada a Montjuïc per la vorera, al costat carretera.

Trencall Anella Verda- Estadi Olímpic de Montjuïc: camí de sorra, on deixem l'asfalt (C/ dels Jocs del 92).

Club Natació de Montjuïc.
Camp de rugby. Ronda Verda

LA FOIXARDA: Rocòdrom urbà gratuït, zona d'escalada. És un túnel equipat amb preses d'escalada. "El túnel de La Foixarda es uno de los espacios de escalada urbana más emblemáticos de Barcelona, con multitud de presas para poder realizar desde travesías hasta escalada con cuerda. A pesar de tratarse de un rocódromo urbano, las presas se encuentran generalmente en muy buen estado. Podremos presas que se pueden calificar de obras escultóricas, elaboradas artesanalmente, que representan figuras de todo tipo (lagartos, lunas, estrellas, calabazas, incluso un Pacman)." Fa uns anys, hi havia vies d'escalada en roca, que degut a esllevissades es van prohibir i cobrir amb malla metàl.lica.

Creuem el llarg i ample túnel de la Foixarda, en direcció al Poble Espanyol.

Camp de rugby La Foixarda.
Climba't complex escalada i bar.
Escales mecàniques.
Piscines Picornell.

Jardins de Ramon Margalef Lopez.
Estadi Olimpic de Montjuïc tancat no podem entrar. Penya jove fent cua per algun concert del Palau St Jordi.

Av.de l'Estadi.

ESTADI OLÍMPIC DE MONTJUÏC. antorxa. Avui juga el Barça- Madrid.

Font.

Real Aeroclub sabadell.
Jardí Botànic de Barcelona.

Deixem asfalt, trencall bosc pujadeta al Castell de Montjuïc.

TELEFÈRIC de Montjuïc (part superior, obviem). Molts turistes.

CASTELL DE MONTJUÏC
L'entrada costa 12€ o és gratuïta el 1r diumenge de cada mes a partir 15h. ubicat al cim de la muntanya de Montjuïc, situat en un llom rocós a 173m d'altura. "El castillo de Montjuic es una antigua fortaleza militar situada en la montaña de Montjuic, en la ciudad de Barcelona. La fortaleza fue una instalación del Ejército español, aunque posteriormente fue cedida al ayuntamiento de la ciudad."

(*) Per fer volta al castell seguir:
(Foixarda - Fossar de la Pedrera - Mirador del Migdia - Castell de Montjuïc - Estadi Olímpic i Palau Sant Jordi).

MIRADOR DE MONTJUÏC. Baixada per camí de sorra, en direcció als jardins de joan brossa i cementiri jueu.

MIRADOR DE L'ALCALDE.

Plaça de la Sardana/ PR.

Jardins de Joan Brossa (opcional volteta té sortida al PR).
Tir Olímpic.
Hotel Miramar.

PARC DEL MIRADOR DEL POBLE SEC. Parc molt ben cuidat, amb escultures, curiosos arbres....

AERI DEL PORT
Terraza Miramar.
PR / LES ESCALES DE FORESTIER

Seguim el PR en baixada. A la bifurcació hem anat a l'esquerra, obviant les Escales de Forestier que era a la dreta. Les escales baixen al Passeig de les Bateries (opcional, podem baixar per les escales). Nosaltres anem pel camí de sorra que passa pel costat d'un parell de petits llacs artificials.

Jardines de los Huertos de San Bertran.

Plaça de les Drassanes i al fons estàtua de Cristobal Colón.

World Trade Center.

PORT VELL

Monument a Colon. Passeig Colom.
Las Golondrinas.

PONT DEL MAREMAGNUM (shopping centre).

Aquarium de Barcelona. Port Vell.

Bars amb molta gent dinant paella i sangria, sobretot turistes.
Museu d'Història de Catalunya

Barri de la LA BARCELONETA.

Si continuem direcció a mar anem a la Platja de La Barceloneta / Platja de Sant Sebastià / Hotel Vela... (podem anar a la platja seguint caminant paral.lels al port, a costat de mar).

Pg de Joan de Borbó.
El REY DE LA GAMBA.

Plaça de la Barceloneta: ESGLÉSIA de Sant Miquel del Port o del Mar, projectada per l'enginyer Pedro Cermeño el 1753 i enllestida el 1755, obra destacada de l'arquitectura barroca classicista a Catalunya, protegida com a bé cultural d'interès local. El temple de Sant Miquel era originalment sufragani de la parròquia de Santa Maria del Mar.

METRO 'La Barceloneta' L4
Fi de la ruta.

** Tornada a El Prat de Llobregat en Metro:
> L4 La Barceloneta
> Canvi L1 Urquinaona.
> Canvi a L9 Sud direcció Aeroport fins LES MORERES (El Prat).
> Opcional: Linia L10S a ZAL RIU VELL (última parada); comparteix via amb L9 i amb aquesta opció estem a prop del Pont de Nelson Mandela, per on també podem creuar el Riu Llobregat i retornar al punt d'inici (Pàdel El Prat).

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊

7 ETAPES DE TARRAGONA A BCN:

■ Etapa 1/7: De TARRAGONA a ALTAFULLA per la costa: Casc antic de Tarragona, el Serrallo, TAMARIT Altafulla. Només anada. Tornada en tren= 25km. (En realitat caminant per la costa serien uns 18 km lineals, -d'estació a estació de tren). Ruta lineal sense desnivell.

■ Etapa 2/7: ALTAFULLA a CALAFELL per la costa: Desde la Renfe d'Altafulla fins la Renfe de Calafell, fent el recorregut següent: Altafulla, TORREDEMBARRA, Far de Torredembarra, Riera de Les Muntanyetes, CREIXELL, RODA DE BERÀ, Roc de Sant Gaietà, El Francàs, COMA-RUGA, Les Madrigueres, Calafell (Estació de tren de Calafell). Ruta lineal sense desnivell. = 22km

■ Etapa 3/7: CALAFELL a SITGES per la costa (anada). Estació de tren de Calafell, Segur de Calafell, CUBELLES, CUNIT, VILANOVA I LA GELTRÚ, Delta Riu Foix. Ruta lineal sense desnivell. Tornada amb tren R2 = 26,5km

■ Etapa 4/7: De SITGES a CASTELLDEFELS, passant per les platges del Pebre i Cala Morisca. Ermita de la Trinitat, VALLCARCA, Campdàsens, Can Lluçà, Les Casetes de Garraf, Port Ginesta. Penya-segats garrafencs. Trams xungos. Track lineal d'anada Tornada en tren R2. A diferència de les altres 5 etapes, que eren totalment sense desnivell i caminant vora mar, la ruta lineal d'avui té 3 "repetxons" quan el GR s'allunya del litoral per evitar els penya-segats garrafencs.= 29km. 700mD+

■ Etapa 5/7: De CASTELLDEFELS a EL PRAT DE LLOBREGAT (Delta del Llobregat), per la costa, passant per les platges de Castelldefels, GAVÀ, VILADECANS i El Prat de Llobregat. Aeroport, el Semàfor, la Bunyola. Track només d'anada. Tornada en tren R2. Ruta lineal sense desnivell, amb trams apartats de la costa, com l'estació d'El Prat= 23km

■ Etapa 6/7: EL PRAT DE LLOBREGAT a LA BARCELONETA (Barcelona), passant per Zona Franca, La Foixarda, Estadi Olímpic, Castell de Montjuïc, estàtua de Colón i Port Vell. Etapa urbana d'asfalt i ciutat. [18 km. 260md+]. Tornada en Metro L9 sud des de La Barceloneta al Prat de Llobregat (hi ha parada de Metro i Renfe).

■ Etapa 7/7: De BARCELONA a MONTGAT per la costa, passant per Arc de Triomf, Parc de la Ciutadella, La Barceloneta, el Fòrum, Sant Adrià de Besòs, Badalona i acabant a Montgat, on comença el Maresme (Ruta només anada. Tornada en tren R2).

*** Següent etapa: Projecte MARESME per la costa, en 6 etapes: 🏖 Etapa 1- Maresme: De Montgat a Mataró, passant per El Masnou, Premià de Mar, Vilassar de Mar i Cabrera de Mar [17,7 km, només anada]. https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/de-montgat-a-mataro-per-la-costa-passant-per-masnou-ocata-premia-vilassar-i-cabrera-de-mar-turo-de-115201067

PictographCar park Altitude 20 ft
Photo ofPàdel Barcelona- El Prat. / Delta Restaurant Photo ofPàdel Barcelona- El Prat. / Delta Restaurant Photo ofPàdel Barcelona- El Prat. / Delta Restaurant

Pàdel Barcelona- El Prat. / Delta Restaurant

PictographPanorama Altitude 24 ft

Torre Parc Fluvial Baix Llobregat

76 graons padel el prat bcn

PictographFountain Altitude 29 ft
Photo ofFont. GR 270 DEL LLOBREGAT! Direccio Anella Verda / desembocadura Photo ofFont. GR 270 DEL LLOBREGAT! Direccio Anella Verda / desembocadura

Font. GR 270 DEL LLOBREGAT! Direccio Anella Verda / desembocadura

PictographRiver Altitude 5 ft
Photo ofPont de Mercabarna. Nissan (més enlla es veu el pont de Nelson Mandela. Tb podem creuar riu Llobregat) Photo ofPont de Mercabarna. Nissan (més enlla es veu el pont de Nelson Mandela. Tb podem creuar riu Llobregat) Photo ofPont de Mercabarna. Nissan (més enlla es veu el pont de Nelson Mandela. Tb podem creuar riu Llobregat)

PictographMetro Altitude 17 ft
Photo ofMETRO 'Mercabarna' L9 . Caminet de sorra k fa circumvalacio zona franca.parc logistic industries. Creuen valla perim Nissan Photo ofMETRO 'Mercabarna' L9 . Caminet de sorra k fa circumvalacio zona franca.parc logistic industries. Creuen valla perim Nissan Photo ofMETRO 'Mercabarna' L9 . Caminet de sorra k fa circumvalacio zona franca.parc logistic industries. Creuen valla perim Nissan

Photo ofCreuar Carrer 13 i ens fiquem al PARC LOGISTIC de la ZONA FRANCA 'ZF' empreses estatals. Volkswagen Photo ofCreuar Carrer 13 i ens fiquem al PARC LOGISTIC de la ZONA FRANCA 'ZF' empreses estatals. Volkswagen Photo ofCreuar Carrer 13 i ens fiquem al PARC LOGISTIC de la ZONA FRANCA 'ZF' empreses estatals. Volkswagen

PictographMetro Altitude -6 ft

METRO 'Parc Logístic' L9 sud. Vorera

Photo ofPas peatonal subterrani. Direcció Av Joan Carles I Photo ofPas peatonal subterrani. Direcció Av Joan Carles I Photo ofPas peatonal subterrani. Direcció Av Joan Carles I

Pas peatonal subterrani. Direcció Av Joan Carles I

PictographIntersection Altitude 39 ft
Photo ofPasseig de Zona Ftanca.gitr esq (cruilla carrer Motors, Itv rodi motors concessionaris..) es veu veiu cementiri montjuic 》 Photo ofPasseig de Zona Ftanca.gitr esq (cruilla carrer Motors, Itv rodi motors concessionaris..) es veu veiu cementiri montjuic 》 Photo ofPasseig de Zona Ftanca.gitr esq (cruilla carrer Motors, Itv rodi motors concessionaris..) es veu veiu cementiri montjuic 》

Mercadona id vorera Restaurant Taberna vasca MAI ONA (es dina molt be) alubias pintas. Ahir signada Llei Amnistia / investidura Pedro Sanchez Grans edificis

PictographMetro Altitude 34 ft
Photo ofMETRO 'Foc' L10 sud. C/ del Foc (pujada a Montjuïc) Photo ofMETRO 'Foc' L10 sud. C/ del Foc (pujada a Montjuïc) Photo ofMETRO 'Foc' L10 sud. C/ del Foc (pujada a Montjuïc)

METRO 'Foc' L10 sud. C/ del Foc (pujada a Montjuïc)

PictographIntersection Altitude 125 ft
Photo ofTrencall Anella Verda- Estadi Olímpic de Montjuïc, camí de sorra- deixem asfalt Photo ofTrencall Anella Verda- Estadi Olímpic de Montjuïc, camí de sorra- deixem asfalt Photo ofTrencall Anella Verda- Estadi Olímpic de Montjuïc, camí de sorra- deixem asfalt

Trencall Anella Verda- Estadi Olímpic de Montjuïc, camí de sorra- deixem asfalt

PictographCave Altitude 212 ft
Photo ofTúnel LA FOIXARDA. El creuem en direcció al Poble Espanyol Photo ofTúnel LA FOIXARDA. El creuem en direcció al Poble Espanyol Photo ofTúnel LA FOIXARDA. El creuem en direcció al Poble Espanyol

Túnel LA FOIXARDA. El creuem en direcció al Poble Espanyol

PictographCave Altitude 221 ft

LA FOIXARDA

PictographCave Altitude 235 ft
Photo ofLa Foixarda (túnel sector escalada preses) Photo ofLa Foixarda (túnel sector escalada preses) Photo ofLa Foixarda (túnel sector escalada preses)

La Foixarda (túnel sector escalada preses)

Camp de rugby i Climba't complex escalada i bar

Escales mecàniques

Piscines Picornell

Photo ofJardins de Ramon Margalef Lopez. Estadi olimpic montjuïc tancat no podem entrar. Penya jove fent cua per concert.Palau St Jordi Photo ofJardins de Ramon Margalef Lopez. Estadi olimpic montjuïc tancat no podem entrar. Penya jove fent cua per concert.Palau St Jordi Photo ofJardins de Ramon Margalef Lopez. Estadi olimpic montjuïc tancat no podem entrar. Penya jove fent cua per concert.Palau St Jordi

PictographFountain Altitude 355 ft
Photo ofFont - Estadi Olímpic de Montjuïc. antorxa. Avui juga el Barça- Madrid 》 Photo ofFont - Estadi Olímpic de Montjuïc. antorxa. Avui juga el Barça- Madrid 》 Photo ofFont - Estadi Olímpic de Montjuïc. antorxa. Avui juga el Barça- Madrid 》

Font - Estadi Olímpic de Montjuïc. antorxa. Avui juga el Barça- Madrid 》

Ds Real aeroclub sabadell Jardí Botànic de Barcelona

PictographIntersection Altitude 507 ft
Photo ofDeixem asfalt, trencall bosc pujadeta al Castell de Montjuïc Photo ofDeixem asfalt, trencall bosc pujadeta al Castell de Montjuïc Photo ofDeixem asfalt, trencall bosc pujadeta al Castell de Montjuïc

Deixem asfalt, trencall bosc pujadeta al Castell de Montjuïc

Photo ofTelefèric de Montjuïc (part superior) Photo ofTelefèric de Montjuïc (part superior) Photo ofTelefèric de Montjuïc (part superior)

Telefèric de Montjuïc (part superior)

PictographCastle Altitude 586 ft

CASTELL DE MONTJUÏC

PictographCastle Altitude 583 ft

PictographCastle Altitude 581 ft
Photo ofCASTELL DE MONTJUÏC 12€ o gratuït 1r dium mes a partir Photo ofCASTELL DE MONTJUÏC 12€ o gratuït 1r dium mes a partir Photo ofCASTELL DE MONTJUÏC 12€ o gratuït 1r dium mes a partir

CASTELL DE MONTJUÏC 12€ o gratuït 1r dium mes a partir

PictographPanorama Altitude 575 ft
Photo ofMIRADOR DE MONTJUIC. Baixada per cami dir jardins de joan brossa cementiri jueu mirador de l'alcalde...colon 》 Photo ofMIRADOR DE MONTJUIC. Baixada per cami dir jardins de joan brossa cementiri jueu mirador de l'alcalde...colon 》 Photo ofMIRADOR DE MONTJUIC. Baixada per cami dir jardins de joan brossa cementiri jueu mirador de l'alcalde...colon 》

Per fer volta al castell seguir: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/foixarda-fossar-de-la-pedrera-mirador-del-migdia-castell-de-montjuic-estadi-olimpic-i-palau-sant-jo-145102395 (Foixarda - Fossar de la Pedrera - Mirador del Migdia - Castell de Montjuïc - Estadi Olímpic i Palau Sant Jordi)

Photo ofPlaça de la Sardana/ PR. Jardins de Joan Brossa opc volteta té sortida al PR. Tir Olímpic. Hotel Miramar. Turistes Photo ofPlaça de la Sardana/ PR. Jardins de Joan Brossa opc volteta té sortida al PR. Tir Olímpic. Hotel Miramar. Turistes Photo ofPlaça de la Sardana/ PR. Jardins de Joan Brossa opc volteta té sortida al PR. Tir Olímpic. Hotel Miramar. Turistes

PictographTree Altitude 189 ft
Photo ofParc del Mirador del Poble Sec. Aeri del port. Terraza Miramar. Les escales de Forestier Photo ofParc del Mirador del Poble Sec. Aeri del port. Terraza Miramar. Les escales de Forestier Photo ofParc del Mirador del Poble Sec. Aeri del port. Terraza Miramar. Les escales de Forestier

Photo ofVista a les Escales de Forestier que baixen al Passeig de les Bateries (obviat).Nosaltres pel camí de sorra PR. Llac artificial》 Photo ofVista a les Escales de Forestier que baixen al Passeig de les Bateries (obviat).Nosaltres pel camí de sorra PR. Llac artificial》 Photo ofVista a les Escales de Forestier que baixen al Passeig de les Bateries (obviat).Nosaltres pel camí de sorra PR. Llac artificial》

Jardines de los Huertos de San Bertran

Photo ofPlaça de les Draçanes i al fons estàtua de Cristobal Colón. World Trade Center. Port Vell Photo ofPlaça de les Draçanes i al fons estàtua de Cristobal Colón. World Trade Center. Port Vell Photo ofPlaça de les Draçanes i al fons estàtua de Cristobal Colón. World Trade Center. Port Vell

Monument a Colon. Las Golondrinas

PictographRiver Altitude 35 ft
Photo ofPONT DEL MAREMAGNUM shopping centre Photo ofPONT DEL MAREMAGNUM shopping centre Photo ofPONT DEL MAREMAGNUM shopping centre

PONT DEL MAREMAGNUM shopping centre

Aquarium de Barcelona. Port Vell

Bars La Barceloneta. Museu d'Història de Catalunya

El REY DE LA GAMBA

Església Plaça de la Barceloneta

PictographMetro Altitude 23 ft
Photo ofMETRO 'La Barceloneta' L4 - Canvi L1 Urquinaona - Canvi a L9 Sud direcció Aeroport fins Les Moreres Photo ofMETRO 'La Barceloneta' L4 - Canvi L1 Urquinaona - Canvi a L9 Sud direcció Aeroport fins Les Moreres Photo ofMETRO 'La Barceloneta' L4 - Canvi L1 Urquinaona - Canvi a L9 Sud direcció Aeroport fins Les Moreres