Photo of521 - Sant Joan de les Abadesses -Cal Gat - l'Òliba - Coll can Jombi - Clot del Vicari Photo of521 - Sant Joan de les Abadesses -Cal Gat - l'Òliba - Coll can Jombi - Clot del Vicari Photo of521 - Sant Joan de les Abadesses -Cal Gat - l'Òliba - Coll can Jombi - Clot del Vicari

May 16, 2024
May 2024

•   4.6 3 Reviews

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Caminada que comencem a l’aparcament de can Creuet,fent baixada cap el Molí Petit i anar a trobar el sender que passa entre la zona esportiva de la Plana i la falda del turó de les Tres Creus.

Al final de la Plana es continua pel camí vora Ter, marcat amb senyals del GR-151 que seguirem fins la Colònia Jordana o de Cal Gat, punt on es deixa la pista planera i cal continuar per la pista de l’esquerra.

Aquesta pista puja suau i fent un parell de qms. s’arriba a l’Òliba, mas assolellat on fem parada per esmorzar tot gaudint de bones vistes.

Continuem direcció sud fins travessar el torrent de l’Òliba per continuar direcció est, per camí fressat sense marques i ara cal anar mirant la traça del GPS.

Baixant per la pista després de la Cervera, es continua per una drecera a la dreta que s’enfila cap el collet de can Jombi, encreuament de camins on seguirem els senyals del GR-151/1 durant uns 700 mts., per desviar-nos per una pista herbada a l’esquerra.

En arribar a una zona de prats es troba la Casa Nova d’en Vilalta, punt on s’entra pel voral dret i al final del prat es continua per un sender, fressat i amagat, que baixa directe als gorgs del torrent de l’Esquirolet.

Un cop vistos, fem pujada fins el Clot del Vicari on els companys Dolors i Manel ens tenen preparat el lloc per fer el vermutet.

Per si algú fa aquest recorregut,cal avisar que aquí es propietat privada i no cal arribar-hi, doncs a mitja pujada trobareu desviament cap la dreta per continuar fins els prats de dall i trobar els senyals de la volta a les “Tres Creus” i del sender de la Mallerenga d’Aigua, que guia cap la Plana i d’allà cap l’aparcament.

Aparcament

Inici i final de l'aparcament de can Creuet

PictographBridge Altitude 2,508 ft

Molí Petit

Travessant les passeres del Molí Petit

PictographRiver Altitude 2,500 ft

Torrent de Planvidrós

El mas de la Roca ja surt esmentat en un capbreu de l'any 1397 amb el nom de "masoveria Roca Guixera".

En aquest punt es deixa de seguir la pista planera i es continua per la que puja a l'esquerra.

Can Roca

CAN ROCA

L'Òliba

La Cervera

Seguir per la dreta

Deixar pista i anar a trobar un camí-drecera per pujar al Collet de can Jombi

Coll de can Jombi

MAS DE CAN JOMBI

PictographRiver Altitude 2,831 ft

Torrent de can Gratunya

La Casa Nova d'en Vilalta

Deixar pista i travessar el vailet elèctric per continuar per la vora del prat.
El corriol de baixada a les basses queda amagadet a la dreta del final del prat.

PictographLake Altitude 2,694 ft

Basses del Cull de la Dona

PictographLake Altitude 2,673 ft

Bassa de sota

Clot del Vicari

Pluja

• Ma Teresa Tallant Descamps May 16, 2024

Una caminada de bon fer i molt maca!!!

• Photo of Lacoromina
    Lacoromina May 20, 2024

Bona matinal amb la companyia dels Bufets pela voltants de Sant Joan de les Abadesses

Gràcies albhertot per compartir

• Photo of Mau
    Mau May 22, 2024

Una ruta molt maca que comença suau i s'endinsa als corriols quasi perduts visitant un parell de salts d'aigua salvatges en un racó ferèstec per acabar novament per camins tranquils. Felicitats per la ruta.

• Photo of albhertot
    albhertot May 22, 2024

Hola Mau i Lacoromina, gràcies per les vostres valoracions i comentaris.

• roqubi May 24, 2024

He fet la ruta

Una matinal molt maca i de bon fer ara és el temps