5 Ermites del Valles

2050
April 27, 2015
April 2015

near Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)

Recorregut parcial de la coneguda marxa de les Ermites que organitza amb molt exit els anys parells el Centre Excursionista de Castellar del Vallès.
Per poder gaudir-ne us proposem fer-ne la meitat; el costat de llevant, de Sant Llorenç Savall fins a Castellar.
Sortim del Poliesportiu de Sant Llorenç, on hi ha un bon aparcament. Travessem el bonic poble i agafem el track en el carrer Barcelona. Passem una riera i anem per pistes fins trobar el camí cap a Sant Jaume de Vallverd (ermita 1) molt arreglada.
La propera parada la fem al Castell de Gallifa (ermita 2) on visitem el curiós espai (pagant una mòdica entrada) i fem un mos ben asseguts en unes taules.
Sortint de Gallifa tenim un esplèndid paisatge dels camps de cereals. Toca baixar una mica i desprès pujar fins Santa Maria del Grau (ermita 3) , en un lloc molt bonic en un planell de bosc, llàstima que estigui força malmesa.
Tornem a baixar per visitar un salt d'aigua i pujada sostinguda fins Sant Sebastià de Montmajor (ermita 4). Aprofitem per dinar l'entrepà amb una cervesa i fer un café.
La pujada cap el Puig de la Creu (Santa Maria- ermita 5) es fa molt difícil per la quantitat d'arbres caiguts, principalment a partir de la Font del Gurri. La baixada cap a Castellar la fem fàcilment per la pista.
Quan fa uns anys vaig fer la marxa de les ermites, em vaig proposar repetir-ho amb calma. Sense dubte que aquesta meitat ha valgut la pena.

Font del Gurri

25-ABR-15 5:01:19PM Gairebé sempre hi raja una mica d'aigua. Hi ha una placa amb les "Corrandes de l'Exili" versos de Joan Oliver que m'emocionen.

Puig de la Creu

25-ABR-15 5:41:03PM Malgrat la seva discreta alcada es un dels 100 cims. Te mot bones vistes, es una llàstima que no tallin alguns arbres de dalt de tot per facilitar-les.

Castellar del Vallès

25-ABR-15 6:42:32PM Hi destaca la seva esglèsia neogótica, anomenada la Catedral del Vallès. Fou una donació de la viuda Tolra (sí, la dels llençols de la mare !)