5/10. Esterri, València, Sorpe, Borén, Isavarre (vall d'Àneu - Pallars Sobirà)

Photo of5/10. Esterri, València, Sorpe, Borén, Isavarre (vall d'Àneu - Pallars Sobirà) Photo of5/10. Esterri, València, Sorpe, Borén, Isavarre (vall d'Àneu - Pallars Sobirà) Photo of5/10. Esterri, València, Sorpe, Borén, Isavarre (vall d'Àneu - Pallars Sobirà)

1963
May 3, 2010
May 2010

•   4.8 3 Reviews

near València d'Àneu, Catalunya (España)

Des d'on comença. Des d'Esterri d'Àneu. Municipi que està a l'antiga carretera entre Llavorsí i València d'Àneu. Sortirem des del carrer de València, on hi trobarem el pal informatiu.

Ruta. En molt pocs minuts (en uns 20) estarem a València d'Àneu. Just arribar, pel darrera de l'ermita de Sant Cosme, hi surt un camí -d'anada i tornada- que duu al Castell de València (interessant de visitar). Continuem fins a Sorpe, que hi serem en 2h des de l'inici. Un poblet molt guapo, amb visita obligada a l'església de St Pere de Sorpe. En 20min més estarem a Borén (arribem a la Noguera Pallaresa i anem a l'esquerra uns metres, però després haurem de retrocedir). Aprofitem per dinar i el temps ens amenaça amb pluja. Amb tot, el dia abans ja sabíem a què ens exposàvem. Res... que anàvem preparats per a un clima variant! Doncs, només sortir comença a ploure. Hem tingut algun moment de dubte... si continuar... si parar i esperar... Però l'hem resolt: hem decidit continuar, tot i anar amb dos nens i una nena (són una canya tots tres!). Plovent, plovent, hem arribat en 50min a creuar la Noguera Pallaresa i passar per sota d'Isavarre. I en una 1h 20min més, xip-xap, xip-xap, ja estàvem entrant de nou a Esterri, pel fantàstic pont medieval que té.

Durada. Hem anat tranquils... la veritat! Visitar al castell de València ha suposat 20min i dinar a Borén, 30/40min. Per tant, la ruta es pot fer, ben bé, en unes 4h / 4h20min. Depén de si porteu nens o no. Si voleu visitar el castell o no, o si teniu ganes de parar a dinar o no. El desnivell no és massa dur. Fer-lo amb pluja és emprenyador, però no us podeu imaginar el joc de colors que t'ofereix la natura. Disfruteu-lo amb sol, pluja, boira o neu.

1. Pal d'inici

01-MAIG-2010 16:53:06

• Photo of CANKAKO
    CANKAKO May 4, 2010

LLuis,ja veig que la teva es mes generosa en km que la meva.....Aixó no hi ha qui ho entengui...

• Photo of LA-MALENA
    LA-MALENA Jan 19, 2013

Una ruta preciosa que coincide mas o menos con la que hice en el 2004 con mi esposa e hijo.
    Tienes razón, el castillo de València d'Àneu merece la pena que te pares un rato a curiosear.
    El único pero que le encontré en su día a la ruta, pero que no es tal sino una simple broma, es que ni en Sorpe, ni en Borén ni en Isavarre (yo pensaba que eran poblaciones de cierta entidad) encontré un bar abierto para poderle comprar una Cola a mí hijo que en aquel tiempo tenía 5 años. El refresco era el acicate que usaba para motivar al niño. Finalmente cuando por la tarde llegamos a Esterri lo senté en la terraza de un bar y allí se quedó con su madre degustando su refresco y un helado mientras yo me arrimaba en una carrera a por el coche que habíamos de dejado en València.

• Photo of asalvator
    asalvator Jul 22, 2013

Molt bona ruta, gràcies per penjar-la.
    Jo la vaig fer ahir i vaig trigar 4 hores, l'únic que s'ha de tenir en compte a l'estiu és que està molt exposada al sol.
    Gràcies de nou!

• eagless Mar 9, 2019

Tranquila y bonita

• Photo of eliesteo
    eliesteo Apr 29, 2022

Bonica excursió per aquesta zona, camins vells, poblets mimetitzats amb l'entorn, vells ponts, i un llarg etc. Molt recomenable.