470 - Torre de Goà des de Coll de Jou - 100 cims FEEC

Photo of470 - Torre de Goà des de Coll de Jou - 100 cims FEEC Photo of470 - Torre de Goà des de Coll de Jou - 100 cims FEEC Photo of470 - Torre de Goà des de Coll de Jou - 100 cims FEEC

49 minutes
May 11, 2024
May 2024

near Casteil, Occitanie (France)

Ruta circular des de Coll de Jou passant per:
- Torre de Goà (0.9 km)

Track corregit i editat amb l'aplicació de Garmin Base Camp.

La valoració de la dificultat de la ruta a Wikiloc, sempre es tècnica.
Per la dificultat física cal tenir en compte distancia i desnivell.
Els Waypoints marquen les cruïlles i punts d'interès de la ruta.

Ruta en que farem el cim de la Torre de Goà des de Coll de Jou.

Aquest cim està inclòs a la llista del repte dels 100 cims de la FEEC.

APROXIMACIÓ:

Des de Vilafranca de Conflent anem cap a Bernet i Castell de Bernet. Desprès per carretera enquitranada seguim fins a Coll de Jou, on a uns 50 metres per la pista de terra
trobem lloc per aparcar.

DIFICULTAT TÈCNICA:

FÀCIL. Curta passejada per pista apta per a tothom.

RUTA:

Sortim de la cruïlla de Coll de Jou, seguint per la pista en suau pujada i en poca estona arribem al cim on trobem una taula d'orientació i la Torra de Goà.

La tornada és pel mateix camí.

Viquipèdia.

La torre de Goà és una fortificació dels segles XIII o xiv situada als límits dels termes comunals de Saorra i de Castell de Vernet, tots dos de la comarca del Conflent, a la Catalunya del Nord.
Està situada[1] sobre un replà rocós d'una gran visibilitat, a 1.264 m alt, al sud-est del poble de Saorra i al sud-oest del de Castell de Vernet, al nord del Coll de Jau.
Formava part del sistema de vigilància i alerta dels reis de Mallorca i feia d'enllaç entre la zona de l'abadia de Sant Miquel de Cuixà i la zona del Capcir (Matamala, els Angles…), per una banda, i per la torre de Rabastanys[2] comunicava amb Vilafranca de Conflent, al fons de la vall. Possiblement data del segle xiii, tot i que no està gaire documentada. Fou utilitzada pels exèrcits almenys fins al 1670.
Característiques
És una torre cilíndrica, no eixamplada a la base, de 2,85 m de diàmetre i unes parets d'1,10 de gruix. Constava de planta baixa i dos pisos, amb sostres en cúpula, cadascun amb espitlleres emmarcades per blocs de marbre tallat ben aparellats; les espitlleres del pis superior, set en total, són la meitat més curtes que les de l'inferior, on n'hi ha una menys: la setena fou destruïda per un esvoranc. Els dos pisos eren separats per trespols de fusta, encaixats en els murs, on es poden veure aquests encaixos. Fa 9 m d'alçada, i la vora superior del castell està malmesa per les inclemències naturals. Al capdamunt de l'edifici hi el terrat pla, que tenia una superfície metàl·lica on els guaites feien foc si calia passar l'alerta d'un perill.
Va ser declarada Monument històric de França[3] el 1982, i fou restaurada el 1990.