468 - Tossal de l'Àliga, La Geganta Adormida. Peracalç. - 100 cims FEEC

Photo of468 - Tossal de l'Àliga, La Geganta Adormida. Peracalç. - 100 cims FEEC Photo of468 - Tossal de l'Àliga, La Geganta Adormida. Peracalç. - 100 cims FEEC Photo of468 - Tossal de l'Àliga, La Geganta Adormida. Peracalç. - 100 cims FEEC

April 18, 2024
April 2024

near Montcortès, Catalunya (España)

Ruta circular des de Montcortès passant per:
- Tossal de l'Àliga (1.7 km)
- Peus de la Geganta (2.8 km)
- Coll de l'Escala de Peracalç (3.2 km)

Track corregit i editat amb l'aplicació de Garmin Base Camp.

La valoració de la dificultat de la ruta a Wikiloc, sempre es tècnica.
Per la dificultat física cal tenir en compte distancia i desnivell.
Els Waypoints marquen les cruïlles i punts d'interès de la ruta.

Ruta en que farem el cim del tossal de l'Aliga - La Geganta Adormida a Peracalç.

Aquest cim està inclòs a la llista del repte dels 100 cims de la FEEC.

APROXIMACIÓ:

Des de Senterada anem cap a la Pobleta de Bellveí i poc abans d'arribar-hi, girem a la dreta cap a Peracalç.

Anem seguint els senyals, passem per l'Estany de Montcortès i poc abans d'arribar a Peracalç en un revolt de la carretera trobem lloc per aparcar.

DIFICULTAT TÈCNICA:

Fàcil. Ruta per corriol ben marcat i fàcil de seguir.

RUTA:

Seguim el corriol davant mateix de l'aparcament.

A sota a ma dreta ens queda el `poble de Peracalç.

Trobem una primera cruïlla que girem a l'esquerra i seguidament un altre en que girem a la dreta.

Desprès ja anirem seguin sempre el corriol bastant marcat fins a arribar al cim.

La tornada és pel mateix camí.

Viquipédia:

La Serra de Peracalç és una serra situada en el terme municipal de Baix Pallars, a la comarca del Pallars Sobirà,[1] dins de l'antic terme de Montcortès de Pallars.
S'estén de nord-oest a sud-est, deixant el poble de Peracalç arrecerat en el seu vessant sud-oest. Arriba a una elevació màxima de 1.315,4 metres. La seva continuïtat cap al nord-oest és el Serrat de Magdalena i la Serra del Codó, i en el seu extrem sud-oriental hi ha la màxima elevació, el Tossal de l'Àliga. Cap a la meitat hi ha la destacada Roca del Cap de la Serra.
Vista des del Pla de Corts la Serra de Peracalç té forma de dona dorment i rep el nom de "la Geganta Adormida".

RUTES PROPERES:

Aparcament

Esquerra - Coll de l'Escala de Peracalç. -

Photo ofDreta - -Coll de l'Escala de Peracalç Photo ofDreta - -Coll de l'Escala de Peracalç Photo ofDreta - -Coll de l'Escala de Peracalç