46. Rabacal - naar de 25 Fontes - Madeira

Photo of46. Rabacal - naar de 25 Fontes - Madeira Photo of46. Rabacal - naar de 25 Fontes - Madeira Photo of46. Rabacal - naar de 25 Fontes - Madeira

March 3, 2017
February 2017

near Ribeira do Raposo, Madeira (Portugal)

Gedaan met huurauto. Parkeergelegenheid voorzien.
We zijn de wandeling gestart vanaf de parking. In windering frisse omstandigheden was de afdaling (en op het einde de klim) van 1300 naar 1200 m op 1,5 km over een asfaltweg geen pretje.
Mogelijk beter kiezen voor het busje dat frequent rijdt vanaf bareel parking tot dat aan de boswachterswoning. Prijs : 3 euro klim terug of 5 euro retour.
Na de daling even heen en terug tot aan de Rabacal-tunnel. Langs de levada naar de 25 bronnen was het erg druk. Op geen enkele wandeling tijdens onze vakantie in maart 2017 zo veel volk gezien. Bijgevolg veel op en af pad, regelmatig wachten en opzij voor diegenen die in de andere richting gingen. We zijn ook heen en terug gegaan omdat een voorgesteld pad door de regen erg glibberig was.
De bestemming, de 25 bronnen, is wel erg mooi.
9,3 km in 3 uur. Tussen 1300 en 1000 m hoogte.