۴۳- ولدر ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

September 2021

near Ārū, Tehran (Iran)

به نام خدا

🔹️روستای آرو، یکی از روستاهای خوش آب و هوا و ییلاقی شرق شهرستان دماوند است. در شمال روستا، دامنه‌های خط‌الراس دوبرار از بالای کوه‌های شمالی دیدنی است. ولدر، نام یکی از دره‌های روستای آرو است با چشمه‌ای زیبا و درختان بید و زرشک.

🔹️ارتفاعات بالای ولدر، به گت‌لت با ۳۰۲۰ متر ارتفاع در سمت شمال‌شرقی، ولدر با ۲۹۹۸ متر و سرخ‌پلنگا با ۳۰۸۸ متر در سمت شمال‌غربی راه دارد.
🔹️خط الراس شرقی سرخ‌پلنگا به قله زرین‌کوه (۳۸۵۰ متر) راه دارد.

🔹️روز پنجشنبه ۲۵ شهریور حدود ساعت ۱۶:۴۰ از ابتدای دره به قصد صعود به ارتفاعات بالای ولدر، حرکت کردم. بعد از گذر از دره، حدود ساعت ۱۷:۳۰ به بالاترین نقطه قله ولدر رسیدم و بلافاصله به سمت سرخ‌پلنگا به راه افتادم و ساعت ۱۸:۰۰ بالای قله سرخ‌پلنگا ایستادم و برای یادگاری، سنگ‌چینی درست کردم و از طریق دره سمت راستی ولدر، بازگشتم. نهایتا ساعت ۱۹:۱۰ کنار خودرو و در همان نقطه استارت، برنامه را خاتمه دادم.

ورودی دره ولدر ۱۶:۴۱

گوسفندسرا

زرشک کوهی

خط الراس دوبرار از بالای قله ولدر(۲۹۹۸)

Photo ofقله سرخ‌پلنگا (۳۰۸۸ متر) ساعت ۱۸:۰۰ Photo ofقله سرخ‌پلنگا (۳۰۸۸ متر) ساعت ۱۸:۰۰ Photo ofقله سرخ‌پلنگا (۳۰۸۸ متر) ساعت ۱۸:۰۰