409-Balma de les Heures - font de la Perera - Rocatova

Photo of409-Balma de les Heures - font de la Perera - Rocatova Photo of409-Balma de les Heures - font de la Perera - Rocatova Photo of409-Balma de les Heures - font de la Perera - Rocatova

May 7, 2023
May 2023

near Sant Agustí de Lluçanès, Catalunya (España)

Volta pel Lluçanés per anar a tafanejar la balma de les Heures i la font de la Parera, i fent una volta per la zona, també veiérem un curiós forat a les roques de cal Pastor o Rocatova així com troballa casual d’una pedra solta d’uns 15 cms amb molts varietats de fòssils.

Aparcament al voral de la BP-4653 punt qm. 14,1 i fent pista direcció nord fins Rocatova de Dalt, on un pal indicador marca el camí de baixada per la Roca Lliça fins la balma de les Heures.

De tornada fem un desviament cap la dreta endinsant-nos dins el bosc, per visitar la font de la Perera, trobant un indicador clavat en un pi que assenyala el camí.

De tornada al pal indicador, seguim la pista que rodeja el puig de la Rocatova i veiem de lluny el curiós forat semblant un nínxol, enlairat uns 5 m. del nivell del terra i amb “arrebossat” blanquinós.

Per la zona casualment varem trobar una pedra fosca amb multitud de petits fòssils, fent tornada cap el cotxe acabant de voltejar el puig.

Al voral de la crta. BP-4653 al punt qm. 14,1

Rocatova de Dalt

També anomenada "cal Pastor"

PictographInformation point Altitude 2,930 ft

Pal indicador

Inici del bucle per anar a la balma de les Heures i font de la Perera i de tornada continuar direcció "els Munts". Baixada per la "Roca Llisa", camí natural de 250 m. de llarg.

Gir a l'esquerra

Punt de baixada a la balma

PictographCave Altitude 2,781 ft

Balma de les Heures

Balma d'uns 60 m. de llargada, 3 m. d'alçada i uns 15 m. al punt de més fondària. Es troba en roques calcàries amb degotalls d'aigua ( adiation) on hi creix una petita planta falguera, la capil·lera.

PictographCave Altitude 2,755 ft

BALMA DE LES HEURES

PictographInformation point Altitude 2,798 ft

Es troba uns 15 m. ja dins el bosc.

Font de la Perera

Font formada per un dipòsit encastat al marge i cobert de molsa, amb una crosta de tosca sota el broc i amb una inscripció de "1933". S'hi arriba per un sender que comença a l'esquerra, al final de la Roca Llisa.

PictographTunnel Altitude 3,014 ft

Forat singular a la roca

Enlairat uns 4 m. del terra, aquest forat amb forma de nínxol bombat, te el terra pla i parets amb un petit gruix blanquinós, com si fos arrebossat.

PictographCave Altitude 2,966 ft

Balma sota Rocatova

Balma de 10 m. de llarga i 4m. al punt més fondo, sense rastre de haver estat obrada.

Deixar pista.

Roques de cal Pastor

fòssils 1

Pedra solta trobada a l'atzar aprop de la Rocatova.

fòssils 2

PictographLake Altitude 2,995 ft

Bassal

Bassa amb bomba submergida per dur aigua a uns abeuradors.