4 mils. Tossals Verds-Morro d'Almallutx-Puig de Sa Font - Puig de Sa Torreta.

Photo of4 mils. Tossals Verds-Morro d'Almallutx-Puig de Sa Font - Puig de Sa Torreta. Photo of4 mils. Tossals Verds-Morro d'Almallutx-Puig de Sa Font - Puig de Sa Torreta. Photo of4 mils. Tossals Verds-Morro d'Almallutx-Puig de Sa Font - Puig de Sa Torreta.

6 mi
Very difficult
January 31, 2022
January 2022

near Fornalutx, Baleares (España)

Sortida d'avui amb fred de gener, bassiots gelats i un vent gelador durant tot el recorregut, dia assolellat amb una gran visibilitat.

AVIS!!
Aquesta sortida l'he catalogada com a molt difícil per la baixada complicada des del Ribellet a Sa Coma dels Asses. Es una baixada amb fortíssima pendent, sense camí com a tal i amb el terreny llenegós deguts als macs que es trapitgen que et fan rodolar o llenegar. Tipus rosseguera. No tot hom s'atrevira a baixar degut al fort pendent o la manca d'estabilitat que pot provocar mes d'una culada.

Prefereixo que pensau que som una mica exagerat a que a n'arribar qualcú es lesioni amb una culada “tonta” o simplement qualcú no es trobi còmode amb els fort desnivell que hi ha.

LA RUTA:

Deixam el cotxe a l'aparcament de la Font del Noguer. Tot d'una deixam el cotxe hem d'iniciar el recorregut mirant cap al Gorg Blau, aferrats a la canaleta que tindrem en tot moment a ma dreta.

He de caminar uns dos km fins arribar a un pont de formigó que es facilita botar per primera i darrera vegada la canaleta.

Iniciam tot d'una una pujada fins el Prat de Cuber. Trobem un poste de senyalització que ens indica que hem de deixar el camí girant a la dreta per arribar al Puig del Tossal Verd. En menys d'una hora farem cim.

Després d'una pujada arribam a un coll a on hi ha el clot de neu i al darrera la casa a on habitaven els recollidors de neu a les temporades d'hivern.

Des de la casa de neu en poc menys de mitja hora arribam al cim dels Tossals Verds a on gaudirem d'unes vistes esplèndides tant de la Serra com de les badies d'Alcúdia i Palma. La vista es perd fins a Cabrera.

Tornam a baixar fins al clot de neu i just aferrat a la casa del clot de neu trobarem el camí de pujada fins al Morro d'Almallutx. Pujada exigent. El darrer tram una mica confús el seguiment del camí. Però gens complicada.

Ara no més queda seguir la cresta en direcció al Gorg de Cuber. Farem dos cims de més de mil metres més. El Puig de Sa Font i el Puig de Sa Torreta. Cap complicació a destacar per seguir la cresta i fer els cims.

Una vegada fet el darrer puig, tornam enrrera uns metres fins a trobar el tirany de baixada a on extremarem les precaucions ja que el tirany desapareix sovint i el trespol es llenegós per els macs i a vegades el carritx també ens pot fer caure.

Nosaltres varem optar per baixar fins a baix del tot a on hi ha el camí que va des de la Font del Noguer fins al refugi dels Tossals Verds pel Pas Llis i remuntar fins el coll de la Coma dels Ases. La baixada fins a l'aparcament del Sa Font del Noguer es ràpida, còmode i amb un bon caminet.

PictographRisk Altitude 3,408 ft

BAIXADA

botar canaleta

CANALETA

CASA DE NEU2

CASA DE NEU

Coll de sa coma dels Ases