4 Ibons: Millás, Leners, Solana i Pixón

Photo of4 Ibons: Millás, Leners, Solana i Pixón Photo of4 Ibons: Millás, Leners, Solana i Pixón Photo of4 Ibons: Millás, Leners, Solana i Pixón

1945
August 24, 2020
August 2020

near Gistaín, Aragón (España)

Espectacular ruta que ens permet visitar 4 ibons de la zona de Viadós. La ruta, a l'estiu, és senzilla de seguir ja que està ben senyalitzada amb indicatius verds i fites.

Nosaltres hem optt per sortir del campament de la Virgen Blanca, situat al costat del càmping el Forcallo i abans d'arribar al refugi de Viadós. D'aquesta manera fem una ruta circular fent tota la pujada al començament de la ruta. Algunes versions comencen al refugi de Viadós però en aquest cas al final de la ruta cal pujar fins el refugi de nou (si la fem circular) i usualment no ve gaire de gust pujar al final.

Després de deixar el cotxe al costat del campament (o del càmping) anem en direcció a Viadós pero inmediaament sortim del camí per anar a cercat el GR-19 tot travessant una passera que hi ha just al final d'un prat situat dabant del camping. Despres de creuar el pont veiem un camí que puja a la nostra esquerra i que enllaça amb una pista. Ara nomes cal que seguim els senyals verds per remuntar el camí per un corriol. També podem seguir per la pista a la nostra esquerra ja que el corriol hi va a parar uns metres més amunt.

Poc després trobem un rètol que ens inidca que hem de sortir de la pista i enllacem amb el GR-11.2 que porta fins el Coll d'Eriste i, més enllà, al refugi Ángel Orús. Nosaltres l'haurem de deixar abans d'arribar al Coll d'Eriste. El desviament està indicat per un rètol just abans de l'atac final al coll. Ara nomes cal estar atent als indicadors verds i a les fites per tal de passar pels 4 ibons: d'es Millás, d'es Leners, de la Solana i de Pixón. La pujada finalitza poc després de l'ibon d'es Leners. La baixada a partir de les hores es continua però senzilla i s'accentua en el tram de baixada imediatament després de l'ibón Pixón.

Es recomanable fer la ruta en el sentit indicat (Millás->Pixón). A més recomanem sortir d'hora per fer el tram de pujada a l'ombra. Nosaltres vam començar a pujar un 19 d'agost a 3/4 de vuit i vam estar a recés del Sol fins poc abans de tocar el primer ibón.

Pocs metres després de l'inici anem del càmping del Forcallo a un petit pont per desviar-nos tot seguit per un petit corriol a l'esquerra