4. Gün - Patara Antik Kenti

September 4, 2023
August 2023

near Gelemiş, Antalya (Türkiye)

Patara Antik Kenti Fethiye-Kalkan arasında Xanthos Vadisi'nin güneybatı ucunda bugünkü Ovagelemiş Köyü'nde yer almaktadır ve Likya'nın en önemli ve en eski şehirlerinden biridir.

Ünlü düşünür Montesquieu, Kanunların Ruhu adlı kitabında Likya Birliği'nin yönetim biçimini, "en mükemmel cumhuriyet örneği" olarak göstermiştir. Tarihin bilinen bu ilk 'en mükemmel' yönetim biçiminin uygulanmasına, başkent Patara'nın görkemli meclis binası olanak sağlamıştır.

Adını aldığı antik kenti ve 18 km'lik muhteşem plajıyla Patara Antalya’nın göz alıcı destinasyonlarından biridir. Antalya’nın Kaş ilçesine yaklaşık 42 km uzaklıkta Fethiye-Kalkan arasında bugünkü Gelemiş Köyü'nde yer almaktadır. Patara aynı zamanda antik çağlarda Likya olarak bilinen bu bölgede Antalya’nın batısında yer alan Teke yarım adasının güneybatısında, Xanthos Nehri’nin (Eşen Çayı) doğusunda yer alan bir Likya liman kentidir. Doğal güzelliği ile ziyaretçileri büyüleyen Patara arkeolojik değerleriyle de ön plana çıkmaktadır. Göz alıcı mimarisi ile dikkat çeken antik kent, limanın doğu yakasında geniş bir alana yayılmıştır. Tanrı Apollon’un doğduğu yer olarak ünlenen Patara’dan ilk kez ünlü tarihçi Heredot’un söz ettiği bilinmektedir. Yapılan araştırmalarda MÖ 13'üncü yüzyıla ait Hitit metinlerinde şehrin adı Patar olarak geçmektedir. Xanthos Vadisi'nde denize açılabilecek tek yer olması nedeniyle tarih boyunca önemli kent olma özelliğini devam ettirmiştir.

Tiyatro

Photo ofBouleuterion (meclis binası) ve dış cephe görünümleri Photo ofBouleuterion (meclis binası) ve dış cephe görünümleri Photo ofBouleuterion (meclis binası) ve dış cephe görünümleri

Bouleuterion (meclis binası) ve dış cephe görünümleri

Bouleuterion ve dış cephe görünümleri

İkinci görsel: 14 metre uzunluğunda ve tamamen kamıştan yapılan antik gemi replikası 'Abora-IV'

Ana Cadde, Liman caddesi

Tapınak Girişi

Hamam Kalıntıları

Leto hurmalığı

Tam net olmamakla beraber araştırmalara göre Leto'nun Apollonu Dünyaya getirdiği yer. Böyle önemli bir yerin nasıl korunduğunu görseniz... İçler acısı!