۳۲- لالان (لالون) تا آبشار ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

Photo of۳۲- لالان (لالون) تا آبشار ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ Photo of۳۲- لالان (لالون) تا آبشار ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ Photo of۳۲- لالان (لالون) تا آبشار ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

June 16, 2021
June 2021

near Lālān, Tehran (Iran)

به نام خدای بخشنده و مهربان
🔹️لالان یا لالون در ۴۵ کیلومتری شمال تهران، بخش رودبارقصران، دهستان رودبارقصران واقع شده است. به علت وجود گل‌های لاله، به این روستا لالگون، یا لالون گفته می‌شود. روستایی بسیار زیبا با آب و هوایی عالی و کوهستانی. لالان در واقع کوهستانی از لاله هاست. در فصل اردیبهشت لاله های زرد و سرخ و زنبق های بنفش، روستای لالان را به بهشت تبدیل میکند. از مکانهای تفریحی لالان میتوان تنگه لالان و چشمه و رودخانه به خصوص چشمه آب معدنی تلخ آب و آبشار زیبای خل و امام زاده عبدالله میتوان نام برد.

PictographCar park Altitude 8,221 ft

شروع از کوچه ورزان و تداوم پیمایش از کوچه پس کوچه های باصفای روستا. اواخر کوچه به سمت چپ حرکت کنید و خیلی زود به سمت رودخانه نروید. پاکوب اصلی سمت چپ و بالای رودخانه است. من از سمت راست رفتم، مسیر چالشی تری داره.

PictographWaterfall Altitude 8,416 ft

یک رودخانه خروشان و تقریبا پرآب که عبور از آن سخت و شاید کمی خطرناک است، بویژه برای خانمها و کودکان.

مناسب کمپ و استراحت

نمای از قله برج

PictographWaterfall Altitude 10,934 ft

آبشار لالون ۱۳:۰۵

بالای آبشار گوسفندسرا است. البته در این فصل. اینجا برای کمپ و شب مانی در صعود به قله خلنو بسیار مناسب است. پائین آبشار هم برای او زدن بد نیست ولی بالاتر به دلیل شیب زیاد، جای خوبی برای کمپ و استراحت ندارد.

PictographWaterfall Altitude 11,470 ft

آبشار لالون ۱۳:۳۲

PictographThermal waters Altitude 11,555 ft

چشمه

اینجا چندین چشمه کوچک و بزرگ از سینه کوه بیرون می زند، با آبی سرد مانند یخ و ضلال مانند آینه. حتی برای چند ثانیه هم نمی توانید دستانتان را داخل آب نگهدارید.

PictographThermal waters Altitude 11,586 ft

سرچشمه آبشار و رودخانه لالون ۱۳:۴۴

اینجا حجم زیادی از آب از لابه لای صخره بیرون می آید و در امتداد مسیرش با اضافه شدن سایر رودها، رودخانه بزرگتری به نام تالون را تشکیل می دهد.

PictographThermal waters Altitude 10,054 ft

چشمه تلخاب

آبی ترش مزه و کمی گازدار که چند جرعه از آن را بیشتر نمی توان نوشید. رنگ قهوه ای روشن بخاطر املاح آب است. سنگ ریزه های چشمه همه، به خاطر املاح آب، به رنگ قهوه ای روشن درآمده است.