Photo of320 - 321 - Alt de la Capa i Pic de Sanfonts o Sanfons - Coll de la Botella - Andorra. Photo of320 - 321 - Alt de la Capa i Pic de Sanfonts o Sanfons - Coll de la Botella - Andorra. Photo of320 - 321 - Alt de la Capa i Pic de Sanfonts o Sanfons - Coll de la Botella - Andorra.

July 5, 2022
July 2022

•   4.5 4 Reviews

near Pal, La Massana (Andorra)

Viewed 1978 times, downloaded 158 times

Track corregit i editat amb l'aplicació de Garmin Base Camp.

La valoració de la dificultat de la ruta a Wikiloc, sempre es tècnica.
Per la dificultat física cal tenir en compte distancia i desnivell.
Els Waypoints marquen les cruïlles i punts d'interès de la ruta.

Ruta en que farem els cim de l'Alt de la Capa i el Pic de Santfonts, surtin del Coll de la Botella.

APROXIMACIÓ: Des d'Andorra anem la Massana i desprès seguim la CG-4 cap a Pal.
Passem pel l'estació d'esquí i seguim direcció al Port de Cabús.

Passat el Coll de la Botell, aparquem al costat de l'escultura de la Tassa "Tempesta en una tassa de té"

DIFICULTAT TÈCNICA: Moderada. La primera part de la ruta és corriol fàcil sense cap dificultat. Només la part final de pujada al Pic de Sanfonts te una cresta que cal una mica d'atenció, tot i que no té cap pas exposat i és prou ample per anar amb seguretat.
Cal estar atens als punts grocs que ens indiquen el millor camí.

RUTA: La major part de la ruta està senyalitzada amb els típics punts grocs de les rutes d'Andorra.

Sortim de l'aparcament i agafem el camí del Coll Turer. Seguim per un bonic corriol fins a arribar al Coll Turer.

Al arribar al Coll, girem a l'esquerra i comencem la forta pujada cap el cim, per un terreny herbat.
El camí es perd en alguns punts, peró sempre tenim la referencia dels punts grocs.

Arribem al cim de l'Alt de la Capa, on trobem un vèrtex geodèsic i magnífiques vistes d'Arinsal, Pal, el Port de Cabús i al fons ja veiem el Comapedrosa i el Sanfonts.

Baixem cap el Port Negre i seguim vorejant el Pic Negre.

Passem sota el Pic del Port Vell i arribem a la Collada de Sanfonts, on trobem la cruïlla que baixa cap a Arinsal. Seguim a l'esquerra cap el Pic de Sanfonts.

A partir d'aquí es molt important seguir els punts grocs, que ens guiaran per la cresta de pujada cap el Santfonts.

És una cresta prou ample per anar amb seguretat, en que en algun lloc hem de posar les mans, peró que no té passos exposats.

Arribem al cim on trobem primer una fita amb un pal de ferro, que és el punt més alt del cim i el lloc marcat per la FEEC per la llista dels 100 cims.

Seguint per una cresta planera, mes endavant trobem un vèrtex geodèsic i a la punta oriental trobem una fita, des d'on tenim magnífiques vistes del Comapedrosa Pic de Baiau, Roca Entrevassada, Medacorba i Estanys de Baiau.

La tornada fins al Port Negre, la fem pel mateix camí. Desprès passat el Port Negre,ens desviem a la dreta per baixar pel bonic corriol entre els prats alpins, fins al lloc de sortida.

Pic de Sanfonts ( 100 cims FEEC )

Esquerra direcció Pic de Sanfonts

Collada de Sanfonts.

Port Negre.

Alt de la Capa.

Coll Turer. Esquerra.

Coll de la Botella.

• Photo of JaPepo
    JaPepo Jul 25, 2022

Bonita ruta moderada, con algún tramo un poco más difícil.
    Ruta bien explicada, con los detalles necesarios para llevarla a cabo
    Muy buenas vistas de todo el entorno

miquelseu Aug 4, 2022

Gràcies per la valoració i el comenrari JaPepo 😀😀

• Photo of Miquel Ll
    Miquel Ll Aug 5, 2022

Bona ruta. Sense grans dificultats remarcables.

miquelseu Aug 9, 2022

• Photo of xavier molist
    xavier molist Aug 29, 2022

Bon dia miquel!aquet diumenge hi anem amb la Mari en Toi i en Sil

Creus que els peluts la cresta la fadan be!

miquelseu Aug 29, 2022

Crec que si.. En alguns lloc has de posar les mans, però no hi ha passos aeris no exposats. 😀

• Photo of xavier molist
    xavier molist Aug 29, 2022

Merçi miquel!diumenge som allà!

• Photo of daniarkansas
    daniarkansas Sep 7, 2022

Una ruta molt xula que hem seguit sense dificultats per poder assolir el Pic de Sanfonts.Moltes gràcies per compartir! 😉👌🏻

miquelseu Sep 19, 2022

Gràcies per la valoració i el comentari dani 😀😀