3000 ibones. Marmota 3/5. Respomuso - Wallon

Photo of3000 ibones. Marmota 3/5. Respomuso - Wallon Photo of3000 ibones. Marmota 3/5. Respomuso - Wallon Photo of3000 ibones. Marmota 3/5. Respomuso - Wallon

July 31, 2023
July 2023

near Sallent de Gállego, Aragón (España)

Ruta de Refugio de Respomuso a Refugio Wallon passant per:
- Lacs de Cambalès
- Cascade de Soum det Malh

19/07/23
Sortim del Refugi Respomuso plovisquejant.
Refem camí passant de nou pels llacs da Rasnanas i las Ranas i enlloc de girar a la dreta i anar al pont, seguim recte, passem el mur d'un fals embassament i ens dirigim planejant a l'embassament de Campo Plano.
Voregem el llac i encara en pla ens dirigim a la nostre esquerre ( noroest) per pujar còmodament per prat al coll de la Peyre Saint Martin, frontera amb França.
Del coll prenem camí a la dreta que comença a remontar per pedrera amb vistes a la cara nord del Balaitus i a la vall.
Cal vigilar x no anar al coll d'Azun, enlloc del de Cambales, però està prou ben marcat.
Ara ja no seguim el GR i el camí està marcat per fites i per que està prou fressat.
La pujada es intensa quasi sempre entre pedres i tartera. L'arribada al coll s'ho val, amb vistes espectaculars cap al Balaitus per una banda i cap a la vall i llacs de Cambales cap a l'altre. Arribats al coll ja fa molt de sol
El coll, si fa bo, es fantàstic per gaudir de les vistes i menjar una mica.
Triguem 3h 15' en arribar al coll.
La baixada està marcada amb fites que val la pena seguir per no liarte amb tot el pedregal.
A la baixada vas a buscar el llac de Cambales, que voreges per la esquerra, per seguir baixant per dins bosc pi negre cap el refugi de Wallon o Marcadau, al pla de Gole.
Jo no vaig anar, però just abans de vorejar el llac de Cambales, girant a la dreta i pujant hi ha els llacs d'Opal d'aigues turqueses i molt fredes, que si esteu forts, val la pena passar i veure'ls.