3. Gün - Afrodisias Antik Kenti - Geyre / Aydın

Photo of3. Gün - Afrodisias Antik Kenti - Geyre / Aydın Photo of3. Gün - Afrodisias Antik Kenti - Geyre / Aydın Photo of3. Gün - Afrodisias Antik Kenti - Geyre / Aydın

52 minutes
September 4, 2023
August 2023

near Geyre, Aydın (Türkiye)

Aydın ili, Karacasu ilçesi, Geyre Mahallesi sınırları içinde yer alan Aphrodisias Antik Kenti, Menderes (Meander) Irmağı’nın bir kolu olan Dandalaz (Morsynus) Çayı’nın oluşturduğu bereketli vadide, denizden yaklaşık 600 metre yükseklikte bir plato üzerinde yer almaktadır. Tarih boyunca, içinde bulunduğu nehir havzasının doğal özelliklerinden beslenen kentin Antik Dönem’deki en büyük zenginlik kaynağını ise kentin kuzeyinde, Babadağ eteklerinde yer alan mermer ocakları sağlamıştır.

Yerleşim tarihi MÖ 5. bin yıl ortalarına kadar uzanan Aphrodisias, MÖ 6. yüzyılda küçük bir köy görünümünde iken, MÖ 2. yüzyılda Menderes Vadisi'ndeki yoğun şehirleşme döneminde kent devleti (polis) statüsü kazanmıştır. MÖ 1. yüzyılda Roma ile yakın ilişkilere sahip olan Aphrodisias, daha sonra Roma İmparatoru olarak Augustus unvanını alacak olan Octavian tarafından “Tüm Asya’dan kendime bu kenti seçtim.” sözleriyle koruma altına alınmış ve Roma Senatosu tarafından MÖ 39 yılında vergi muafiyeti ve özerklik gibi ayrıcalıklar tanındıktan sonra hızla gelişmeye başlamıştır.
Ayrıca kentin etrafındaki incir ve meyvelerin enerji ve şifa verdiğine inanılırmış. Günümüzde kullanılan afrodizyak deyiminin kökeni eskilere dayanmakta demek ki...

Afrodit Tapınak Kalıntıları

Antik kent içerisinde bir kabartma

Enteresan bir motif.

Tapınak Kalıntıları

Amfitiyatro

Hamam Kalıntıları

Stadyum ve Tiyatro

Maske ve griland frizleri

İon düzenindeki revakları süsleyen tanrı, kahraman, sade vatandaş, köle, asker ve atlet gibi tiplemeleri temsil eden frizler bugün üst üste konularak büyük bir duvar oluşturulmuş.