Photo of3- AROTA Amasya Taşova - Boraboy, Gındıra Gölü, Yaylalar ve Kaleboynu Yürüyüş Rotası Photo of3- AROTA Amasya Taşova - Boraboy, Gındıra Gölü, Yaylalar ve Kaleboynu Yürüyüş Rotası Photo of3- AROTA Amasya Taşova - Boraboy, Gındıra Gölü, Yaylalar ve Kaleboynu Yürüyüş Rotası

October 10, 2021
October 2021

near Boraboy, Amasya (Türkiye)

Heyalan set gölü olan Boraboy gölünün batı ucundan başlayan rotamıza ister bir gün önceden gelip kamp kurduktan sonra sabah da başlayabilrsiniz.Rotamız günübirlik olup 6 km si çıkış 8 kmsi de çıkışa göre daha az eğimli tatlı bir inişle başladığımız yerde bitmektedir. Yayla yollarından devam ettikten 3,6 km sonra bir düzlüğe çıkıyoruz. Burda biraz mola verebilirsiniz. Eylül-Ekim aylarında iseniz her tarafta bolca aluç göreceksiniz. Patikadan devam edtikten sonra güzel bir manzara karşımıza çıkacaktır. Burda fotoğraflarımızı çektikten sonra tırmanışa devam ediyoruz. Çeşmemizden geçtikten sonra az ilerideki açıklıkta Gındıra gölümüze varıyoruz. Suyu iyice çekilen göl artık bir bataklığa dönmüştür. Doğa severler tarafından sık sık kamp alanı olarak da kullanılan alanda mola veriyoruz. Mola bitince 200 metre ilerideki manili çeşmede( burda bütün çeşmelerde mani ve kıble taşı bulunmaktadır) kana kana su içiyoruz. Rotamızın zirve kısmlrındayız. Yaklaşık 1km yürüdüktesn sonra bir harabenin yanında müthiş bir manzara altında biraz soluklanıyoruz. İnişe devam edip çok tatlı bir eğimle orman içine giriyoruz. Az ileride Şehit Alanı Tekkesi ve çeşmesinde mola veriyoruz. Bölge köylerinin adak adamaya dua etmeye geldiği bu kabir ve etrafındaki alan oldukça güzel. Ormanda çıkıp tekrar düzlüğe çıktıktan sonra az ileride Boraboy Köyü yaylasına varıyoruz. Ordan da traktör yoluna ilerliyoruz. 500 metre sonra bir yol ayrımına varıyoruz. Sağ taraf göle gidiyor. Sol taraf Kaleboyunu mevkiisine gidiyor. Yorulanlar soldan göle doğru inebilir, biraz daha yürümek isteyenler ise Kaleboyununa gidebilirleri. Kaleboyunu tepesinde müthiş bir BOraboy Gölü manzarası var. Tepede kale kalıntıları da keşfediyoruz. Kaleden aşağı inip 1,5 km sonra Boraboy yayla yoluna çıkıp 2 km sonra da göle inip yürüyüşümüzü sonlandırıyoruz.