Photo of2η ημέρα διάσχισης Κόζιακα (Καταφύγιο, Τρύπιο Λιθάρι, Κοπάνες, Κόζιακας Trail Run, Κώστα, Τσουκνιδούλα, Κόκκινο Βράχο, Ελάτη) Photo of2η ημέρα διάσχισης Κόζιακα (Καταφύγιο, Τρύπιο Λιθάρι, Κοπάνες, Κόζιακας Trail Run, Κώστα, Τσουκνιδούλα, Κόκκινο Βράχο, Ελάτη) Photo of2η ημέρα διάσχισης Κόζιακα (Καταφύγιο, Τρύπιο Λιθάρι, Κοπάνες, Κόζιακας Trail Run, Κώστα, Τσουκνιδούλα, Κόκκινο Βράχο, Ελάτη)

January 31, 2024
January 2024

near Vlatanéoi, Thessaly (Greece)

2η ημέρα διάσχισης στον Κόζιακα με αφετηρία το καταφύγιο του Κόζιακα, σύντομη ανάβαση έως το διάσελο και έπειτα κατηφοριά προς το Τρύπιο Λιθάρι, περάσαμε από την περιοχή Κοπάνες ακολουθώντας διαρκώς το ίχνος του Κόζιακας Trail Run, φτάσαμε στη θέση Κώστα όπου και σημαντική διασταύρωση, συνεχίσαμε προς τη θέση Τσουκνιδούλα, είδαμε τη θέα από τον Κόκκινο Βράχο και ολοκληρώσαμε τη διήμερη εξερεύνησή μας στο χωριό Ελάτη.

Η διαδρομή είχε μέτριο βαθμό δυσκολίας μολονότι τα χιλιόμετρα της συγκεκριμένης διαδρομής είναι λίγα η αθροιστική άνοδος λίγο πάνω από 400 μέτρα, αλλά η αθροιστική κάθοδος ξεπέρασε τα 1200 μέτρα. Σημαντική παράμετρος στη διήμερη διάσχιση, τα βαριά σακίδιά μας, λόγω υλικών κατασκήνωσης και χειμερινής ενδυμασίας/εξοπλισμού. Ευτυχώς για εμάς η ποσότητα της χιονόστρωσης δεν ήταν ικανή να μας καθυστερήσει.

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 4 στάδια. Πρώτο στάδιο η αναβάση έως το διάσελο στα 1820 μέτρα υψόμετρο και η κατάβαση στο Τρύπιο Λιθάρι. Δεύτερο στάδιο η διαρκής νότια κατεύθυνση περνώντας από ακόμη μία σημαντική ανηφόρα έως και το τέλος αυτής στα 1700m. Τρίτο στάδιο η ομαλότερη διαδρομή έως τη θέση Κώστα, όπου υπάρχει σημαντική διασταύρωση μονοπατιών. Τέταρτο στάδιο η τελική κατάβαση στην Ελάτη, πραγματοποιώντας πολύ σύντομη παράκαμψη για να δούμε τη θέα από τον Κόκκινο Βράχο...

Ο καιρός ήταν χειμερινός με θερμοκρασία νωρίς το πρωί στο καταφύγιο στους -7, βόρειους ανέμους 5-6 μποφώρ και λίγες νεφώσεις κυρίως πάνω από τον Κόζιακα. Όσο κατηφορίζαμε υψόμετρο και όσο προχωρούσε η ημέρα η θερμοκρασία παρέμεινε λίγο κάτω από το μηδέν, αλλά ο αέρας είχε χαμηλότερες εντάσεις... Ο ουρανός είχε αρκετά σύννεφα κυρίως πάνω από τον Κόζιακα, αλλά προς το μεσημέρι καθάρισε σημαντικά. Η διαύγεια ήταν αρκετά καλή.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η επίσκεψη στο Τρύπιο Λιθάρι, τα εντυπωσιακά κάθετα βράχια του Κόζιακα σε διάφορα σημεία, τα ίχνη αρκούδας που ακολουθούσαμε για περίπου 1 χιλιόμετρο και η θέα από τον Κόκκινο Βράχο λίγο πριν φτάσουμε στην Ελάτη...

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,3 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 4 ώρες και 20 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 1 ώρα και 13 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.